F1 kärra Honda RA272 Tamiya 1:20

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Robert A
Inlägg: 556
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:04
Ort: Nacka

F1 kärra Honda RA272 Tamiya 1:20

Inlägg av Robert A »

Har inte byggt någon F1 kärra på ett år eller så då jag fastnat i flygträsket.. Men byggde denna för ca 3 år sedan och har
inte postat några bilder på den i IPMS forumet. Så när jag ändå hade kameran framme tog jag ett par bilder.

Tamiyas Honda RA272 1:20. Målad med Zero Paints produkter och en liten etch sats ifrån Acu Stion. Ändringar som gjorts på kärran
är ombyggt säte, avgasrörs ändorna utbytta till aluminiumrör.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

//Robert
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: F1 kärra Honda RA272 Tamiya 1:20

Inlägg av SvenYoung »

Fantastiskt läcker Robert!

Vad använde du till de genomskinliga slangarna? Materialet till dessa kanske fanns i lådan?
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: F1 kärra Honda RA272 Tamiya 1:20

Inlägg av Stellan »

Det blir inte enklare räjsing än med än sådan där! Påminner om ungdomens lådbilskonstruktioner. Du har fått till fint blänk i lacken och en härlig detaljrikedom utan massa kladd.
Stellan Schroeder Englund
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: F1 kärra Honda RA272 Tamiya 1:20

Inlägg av Björn Fransson »

Nädu, den där går jag inte på. Inte tusan är det där en modell, du har ju bara fotat originalet lite från ovan för att det ska se mer trovärdigt ut. :twisted:

Jäklars, vad snyggt! Realism på hög nivå med fantastiska detaljer och sådär snyggt clean som bara riktigt snygga bilmodeller kan (och ska) vara. Och de där gamla F 1-cigarrerna är ju bara för sköna! Påminner om den Märklinbana jag fick i julklapp 1974. Nostalgin flödar...
Robert A
Inlägg: 556
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:04
Ort: Nacka

Re: F1 kärra Honda RA272 Tamiya 1:20

Inlägg av Robert A »

Tackar för kommentarerna, soppa slangarna är fiskelina som jag lackat med lämplig färg. Finns även slangar ifrån Model factory hiro som man kan använda.
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: F1 kärra Honda RA272 Tamiya 1:20

Inlägg av LarsaQ »

Läcker, hur läcker som helst, har varit sugen på den räsern men aldrig kommit till skott.Detta är ju ett träsk av bilar precis som alla andra träsk man trampar i och man kan ju inte vara överallt. Din däremot gillar jag skarpt. Hoppas du kommer med flera..
LarsaQ
Lennart

Re: F1 kärra Honda RA272 Tamiya 1:20

Inlägg av Lennart »

Uj vad fin den var, från tiden då F1 bilarna var vackra.Lennart
Göran NS
Inlägg: 127
Blev medlem: 26 jan 2012, 20:38
Ort: Eslöv

Re: F1 kärra Honda RA272 Tamiya 1:20

Inlägg av Göran NS »

Kanonfin och så himla "ren"!

Har själv den liggande i "att göra högen" och nu blev man sugen att låta den tränga sig i kön.
Dum fråga eftersom det är en Tamiya men var där några fallgropar att se upp för i bygget?
Göran Nilsson Söderholm
Robert A
Inlägg: 556
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:04
Ort: Nacka

Re: F1 kärra Honda RA272 Tamiya 1:20

Inlägg av Robert A »

Göran NS skrev:Kanonfin och så himla "ren"!

Har själv den liggande i "att göra högen" och nu blev man sugen att låta den tränga sig i kön.
Dum fråga eftersom det är en Tamiya men var där några fallgropar att se upp för i bygget?
Vad jag kommer ihåg föll modellen mer eller mindre ihop av sig själv, bara vara lite försiktig när man limmar ihop karossen med golvet. Tänk bara på att RA272-RA273 var inte
helt vita i färgen utan mer åt grädde hållet. Lägger du till lite bränsleslangar och andra smådetaljer får man
en riktigt fin kärra.
Skriv svar