Bokslut 2012

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
molgam
Inlägg: 206
Blev medlem: 15 jan 2012, 20:55
Namn: Jonas D

Bokslut 2012

Inlägg av molgam »

Hej,

ett mellanår kan jag konstatera. Inte så många men ändå ganska omfattande projekt.

Det började med ett sjunket Regalskepp. Regalskeppet Svärdet i skala 1/100.

Bild
Bild



Bild
På med simfenor, tuber och ansiktsmask och se dykfilmen! http://youtu.be/kQJuTe2WCtw

Regalskeppet FlaskanNummer 2 var konstigt nog samma skepp fast i skala 1/500 inuti en flaska. Skeppet byggdes i två delar och sammanfogades på plats inne i flaskan
Bild


Därefter följde ett riktigt tokigt projekt. Regalskeppet Svärdets sista strid. Scratch det med.
Bild
Bild
Bild

Sedan var det dags att bygga järnväg. En 50 års present. T-Gauge, Skala 1/450.
Bild

Sedan började med min egen modelljärnväg men tröttnade lite.....så den blir klar nästa år.....
Bild
Bild

Udda byggen och inte ett enda 1/35 dio på hela året.

Gott nytt byggår på er!

Jonas
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Bokslut 2012

Inlägg av Ulf Lundberg »

Inte lika mycket som vanligt, men mycket nog och som alltid slås jag av idérikedomen och kreativiteten.

God Fortsättning,
Uffe
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Bokslut 2012

Inlägg av Björn Fransson »

Vilken klass det är på dina byggen! Du är verkligen grym!!! Trots att jag är flygbyggare beundrade jag Svärdet länge och väl på Open i våras.
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Bokslut 2012

Inlägg av LarsaQ »

Stum av beundran,helt klart i en egen klass
LarsaQ
molgam
Inlägg: 206
Blev medlem: 15 jan 2012, 20:55
Namn: Jonas D

Re: Bokslut 2012

Inlägg av molgam »

Hej,

tack för kommentarerna. 2012 kommer att gå till historien som ett förvirrat modellår. Mer trä än metall. Mer båt än pansar. 2 vrak samt 3 hela byggen anses normalt...... :-)

God fortsättning!

Jonas
Skriv svar