På byggbordet: en tung britt

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
TomasJ
Inlägg: 151
Blev medlem: 06 apr 2012, 21:18
Namn: Tomas Johansson
Ort: Hjo

På byggbordet: en tung britt

Inlägg av TomasJ »

Det råder byggtorka hos mig så jag försöker starta om med en lite ovanligare britt;
Accurate Armours Conqueror mk2, eller för de oinvigda Centurions okände storebror.

Bild

Bild

Jag tänkte sätta en figur i tornet, är det någon som kan brittiska pansaruniformer under efterkrigstiden?
Finns det någon som kan passa tror ni? Jag tänkte 50/60-tal.

Gott nytt
/Tomas
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: På byggbordet: en tung britt

Inlägg av Öken-Erik »

Hade jag varit i dina kläder hade jag tagit en figur med "Pixie suit" och byggt en vagn från 50 talet. Du bör då bygga en vagn från senhöst/ vinter /tidig vår, då denna uniform var en vinteruniform.
Jag är lite osäker på hur länge "Pixie suiten" användes, den började användas vintern 44-45 och hängde med ett bra tag dock.
Det finns numera gott om figgar med denna uniform, i plast har vi både Miniart o Bronco, i resin finns det massor att välja på.

Öken-Erik

CU@C4
TomasJ
Inlägg: 151
Blev medlem: 06 apr 2012, 21:18
Namn: Tomas Johansson
Ort: Hjo

Re: På byggbordet: en tung britt

Inlägg av TomasJ »

Det låter som en bra idé, så får det bli.
Tack för tipset.
/Tomas
zapper
Inlägg: 299
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:50

Re: På byggbordet: en tung britt

Inlägg av zapper »

Vet inte vad dessa har på sig:
Bild

Trevligt projekt. Monstervagnar från efterkrigstiden är ju "inne" nu för tillfället.

/E
Erik von Rosen
Skriv svar