Lite random figurkonverteringar

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
bultenibo
Inlägg: 39
Blev medlem: 25 apr 2012, 11:53
Ort: Fagersta

Lite random figurkonverteringar

Inlägg av bultenibo »

I brist på beslutsamhet inför vilket nästa större projekt ska bli sysslar jag med att öva mig på konverteringar och målning av 1/35-figurer. Det blir lite underliga teman som dyker upp.

Här har vi en grupp amrisar som skulle kunna fungera tillsammans. Föreställer mig nån form av vådaskjutning som gett upphov till dålig stämning:

Bild

Här har jag försökt få till en västeuropeisk motståndsman:

Bild

Här kommer en konverterad figur från ICM:s set med WW1-tyskar. Han har fått ett harnesk, en Bergman MP-18 och lite varierad utrustning som gör att han lämpar sig för att ingå i de tyska stormabataljonerna.

Bild

Bild

Bild

Här kommer en lite udda fågel, ännu omålad. Det ska bli en s.k. Tawniki, en ukrainsk förintelselägervakt:

Bild

Här är resultatet av mina försök att fila ner att vanligt resinhuvud till en dödskalle:

Bild

/Tony
Rickard B
Inlägg: 88
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:13
Namn: Rickard
Ort: Blekinge

Re: Lite random figurkonverteringar

Inlägg av Rickard B »

Tycker du fått till bra skuggor på dina amerikanere. Riktigt snyggt! Gillar motståndsmannan också :)

Ska bli kul att se vad du ska ha dem till.
Gott nytt år!
MVH
Rickard Burmérius
IPMS Sydost
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Lite random figurkonverteringar

Inlägg av Plasticbattle »

Beautiful figures Tony. Really nicely painted ... especially the faces and eyes. Each face has great character.
The left hand on the WW1 German is very poor .. pity you didn´t swap this out ... its a common enough hand-position and Im sure Dragon or somebody like like that could have a better option. Its so prominent when looking at him as well. :shock:
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
bultenibo
Inlägg: 39
Blev medlem: 25 apr 2012, 11:53
Ort: Fagersta

Re: Lite random figurkonverteringar

Inlägg av bultenibo »

Plasticbattle: Thanks a bunch for the comments! You're definatly right abouth the left hand on the WW1 figure. The problem is that I only noted the badly molded hand after I began with the painting. Otherwise I should have replaced it. It's a pity that there are some badly detailed parts in an otherwise excellent molded kit as the ICM kit.

Ztriker: Kul att du nämnde bilden på T-34:an med skallen. Har också hittad den på nätet. Det är den här du menar eller hur?

Bild

Jag tänkte faktiskt skulptera ett par skallar till, så om du vill kan jag göra en åt dig när jag ändå är i farten. Jag tycker verkligen du ska göra ett diorama på fototemat!

För egen del hade jag tänkt att använda skallarna till en liten enkel vinjett utgående från ett annat foto som är minst lika sjukt - en bild av två marinkårssoldater i Stilla havet som kokar köttet av japanska huvuden för att göra souvenirer av dem!

Bild
Skriv svar