Ett hem till MG-129

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Ett hem till MG-129

Inlägg av kallenordlund »

Nu ska min finska MiG få tak över huvudet. Inspirerad av en massa fina dioramabyggen så kunde jag inte låta bli. Detta påbörjade dio är uppbyggt på en tavelram från ett jättestort svenskt möbelvaruhus. Idealiskt utgångsmaterial må jag säga.

Scenen ska bli en finsk flygbas någon gång under sent 80-tal. En hangar med gjuten framsida, stålportar samt gräsbevuxet tak, personal samt något fordon. Plattan är målad i olika grå nyanser och pinwashad med svart och brunt. Hangaren blir ett scratchbygge i plasticard. Här är några bilder. Håll tillgodo :)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Lennart

Re: Ett hem till MG-129

Inlägg av Lennart »

Intressant ide,du fick till en snygg platta.Ruskigt läcker Mig också/Lennart
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Ett hem till MG-129

Inlägg av kallenordlund »

Tack Lennart!
Björn Eriksson
Inlägg: 603
Blev medlem: 28 jan 2012, 00:29

Re: Ett hem till MG-129

Inlägg av Björn Eriksson »

Topp jobb Kalle!

Håller med Lennart! riktigt fin platta och 21:an är ju hur fin som helst, gillar verkligen skarpt din urblekta målning.


Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala
_________________
Wings of Exellence SAAB 1937-2012
Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala

Wings of Excellence SAAB 1937-2014
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Ett hem till MG-129 uppdaterad 30/12

Inlägg av kallenordlund »

Idag har jag fortsatt med själva bunkern/hangaren och nu börjar anse mig ganska nöjd med grunden. Lite små detaljer kommer säkert att tillkomma. Har även påbörjat den bombsäkra porten.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Ett hem till MG-129

Inlägg av magnusf »

Det blir väldigt snyggt tycker jag! Betongfasaden är hur läcker som helst, hur har du gjort? Lagt på spackel för att få struktur?

Hälsningar

Magnus
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Ett hem till MG-129 uppdaterad 02/01

Inlägg av kallenordlund »

Har fortsatt arbetet med hangardörrarna. Allting är uppbyggt av PC och diverse plastremsor och 1 mm stavar samt spackel. Här är en liten bilduppdatering.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Draken74
Inlägg: 52
Blev medlem: 15 dec 2012, 22:04
Namn: Jonas Eriksson
Ort: Eskilstuna

Re: Ett hem till MG-129

Inlägg av Draken74 »

Supersnyggt arbete Kalle! Jag ser fram emot hur hangar dörrarna kommer se ut med lite färg. Det här dioramat kommer bli riktigt coolt ihop med din superba MiG-21! :)
Skriv svar