Hetzer Dragon 1/35 - snabbbygge

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Pyret
Inlägg: 276
Blev medlem: 26 jan 2012, 00:16
Ort: Alingsås

Hetzer Dragon 1/35 - snabbbygge

Inlägg av Pyret »

Inspirerad av Rickard B´s fina Hetzerbygge ( http://www.ipmsstockholm.se/phpBB3/view ... f=3&t=2277 ) slängde jag mig på denna vagn som legat långt ner i stashen de sista åren..

Dragons link by link i den här gamla boxen är som vanligt bra men behovet av en jigg för at få det rakt var en självklarhet. Jiggen var ca 1/4-längd av bandets totala längd så jag fick göra totalt 8st för att täcka både sidorna. De satt fast i sprues men behövde ingen större efterbearbetning med nagelfilen.
Bild


Vagnen målades helt efter primer i färgen dunkelgelb med Vallejos Air-färg. Den fick torka ordentligt några timmar innan jag maskade den med tejp med utskurna konturer. Efter detta målades den röda och efter en lite torktid åkte kluddet på därefter den gröna färgen.
Bild

Efter avmaskning(tejp och kludd) så vagnen ut så här:
Bild

Därefter en snabb wash i svart över hela vagnen:
Bild

Sedan började penselarbetet med färdigställande av camoflaxet:
Bild


Saknas fortfarande en del vitala komponenter och en viss vädring kvarstår men så här långT gången är vagnen nu:
Bild


Uploaded with ImageShack.us
Rickard B
Inlägg: 88
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:13
Namn: Rickard
Ort: Blekinge

Re: Hetzer Dragon 1/35 - snabbbygge

Inlägg av Rickard B »

Kul att se ett annat Hetzer bygge. Extra kul eftersom det var jag som inspirerade till det :D Ser lovande ut. Länk för länk är inte alltid så kul men det brukar bli snyggt i slutändan.
Hoppas få se mer bilder på helheten. Dvs vagn, basplatta och kanske någon figur?

Gott nytt byggår
MVH
Rickard Burmérius
IPMS Sydost
Skriv svar