F-18 D Finland färdig

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart

F-18 D Finland färdig

Inlägg av Lennart »

Börjar närma mig slutfasen på min Finska F-18 D.Modellen är Hasegawas Iwakuni Special". Största förändringen är rensfällarna som jag kortade,och modifierade ,samt monterade under luftintagen. Och så den stora antennen på ryggåsen,samt sökarljuset på vänster sida .Fortfarande maskat med häftmassa .Men det skall bli skoj att få den till samlingen ,ser ju dessa flygplan emellanåt här hemma.Det är förbålt svårt att se övergången mellan färgerna,men det är det även på den riktiga .Bättre bilder kommer då den är helt färdig/Lennart
Bild
Bild
Senast redigerad av Lennart den 28 dec 2012, 15:18, redigerad totalt 1 gånger.
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Finsk Sisu" på G

Inlägg av Stellan »

Färgglad cockpit :)
Stellan Schroeder Englund
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Finsk Sisu" på G

Inlägg av SvenYoung »

Huva vad du "luras" Lennart. Mitt hjärta började slå dubbla slag när jag såg början på ett scratchbyggt pansarfordon på näthinnan :-)

Nåja, skall det vara flyg så skall de vara Hornet - ett av de vackraste moderna flyg i min mening. Trevlig början!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Lennart

Re: Finsk Sisu" på G

Inlägg av Lennart »

Stellan skrev:Färgglad cockpit :)
Jo,jämfört med tvåtons grått så riktigt lyser det Stellan,men det skall tonas ner i slutänden /Lennart
Lennart

Re: Finsk Sisu" på G

Inlägg av Lennart »

SvenYoung skrev:Huva vad du "luras" Lennart. Mitt hjärta började slå dubbla slag när jag såg början på ett scratchbyggt pansarfordon på näthinnan :-)

Nåja, skall det vara flyg så skall de vara Hornet - ett av de vackraste moderna flyg i min mening. Trevlig början!
Aha,du tänkte på en sån" Sisu, Sven,nja det är nog bättre du bygger en som har kunnandet på området .Och jag håller helt med dig F-18 är ett mycket vackert flygplan.
Lennart
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Finsk Sisu" på G

Inlägg av SvenYoung »

Lennart skrev:
Aha,du tänkte på en sån" Sisu, Sven,nja det är nog bättre du bygger en som har kunnandet på området .Och jag håller helt med dig F-18 är ett mycket vackert flygplan.
Lennart
Haha, jo ett sån't SISU-bygge finns definitivt på "drömbygges-listan". Vi får se när en sådan kan påbörjas :-)

Kör hårt med -F18 skönheten!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Robert A
Inlägg: 556
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:04
Ort: Nacka

Re: Finsk Sisu" på G

Inlägg av Robert A »

Alltid lika imponerad av F-18 när man ser piloterna göra sin kraftiga stigning mer eller mindre vertikalt efter start.
Lennart

Re: Finsk Sisu" på G

Inlägg av Lennart »

Jo,jag stod och kollade på Sweizarna i höstas när det gick till väders på övningen,och det är grymt häftigt att se och höra dem .Dragkraften i F-18 är riktigt imponerande
så det blir intressant den dagen nya Jas versionen kommer,även om motorstyrkan blir halverad.Samtidigt blir ju viktförhållandena annorlunda också.Även om det dröjer ett tag dit /Lennart
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Finsk Sisu" på G

Inlägg av Henrik R »

Riktigt cool Lennart! ser fram emot att se den med färg!
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Finsk Sisu" på G

Inlägg av kallenordlund »

Härligt bygge. Alltid kul med lite finsk jakt.
Skriv svar