Normandy Landing

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Normandy Landing

Inlägg av Stellan »

Trevligt att höra, Kalle!

På byggmötet som var i kväll blev det väl inte så mycket gjort men jag skar i alla fall till maskerna för koderna som sitter på flygkroppen. Det blir till att måla på dem i morgon.
Stellan Schroeder Englund
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Normandy Landing

Inlägg av Stellan »

Detta projekt blir bara roligare och roligare. Tack vare snofsiga koder från Magnus F så hade jag något att skära masker ifrån. Nummer och bokstav saknade förvisso de där karaktäristiska avbrotten men en tunn remsa tejp här och där löste saken. Resultatet blev alldeles lysande. Ser det konstigt ut med 39:an så är det för att jag ska måla över det vita där pressen skymmer koden, nu är det lite vitt spray där.
Bild

Och som piece de resistance så ber jag att få visa en hyfsad nationalitetsmärkning skuren ur tejp. Det som ska till är dito märkning på flygkroppen men mina förlagor var lite för stora så jag får skriva ut nya.
Bild

8-)
Stellan Schroeder Englund
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Normandy Landing

Inlägg av Henrik R »

Stellan, Jag gillar verkligen det här. Invasionsränder och allt! Mycket snyggt!
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Normandy Landing

Inlägg av Plasticbattle »

Looks great Stellan.
Cool to see a truck with an interesting load and not just the normal barrells and jerry cans.
The colours and and weathering on the aircraft make it stand out a bit ... contrast more, and this makes it much more attractive.
The base paint colours looked very similar and anything to break this up is good.
Worth thinking about when weathering the truck ... they dont need to be weathered the same so something different like a dusty appearance would look very cool (in my opinion)? :shock:
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Normandy Landing

Inlägg av Stellan »

ztriker skrev:Snyggt..vad har du använt för att görs "presenning" över cockpit?

/K-E
Tack! Pressen är silkespapper med utpätt vitlim.
Stellan Schroeder Englund
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Normandy Landing

Inlägg av Stellan »

Tack Henrik! Visst är det trevligt med ränder och inte blir det långrandigt heller på en så liten modell. (Som råkar komma från Heller!)
Stellan Schroeder Englund
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Normandy Landing

Inlägg av Stellan »

Plasticbattle skrev:Looks great Stellan.
Cool to see a truck with an interesting load and not just the normal barrells and jerry cans.
The colours and and weathering on the aircraft make it stand out a bit ... contrast more, and this makes it much more attractive.
The base paint colours looked very similar and anything to break this up is good.
Worth thinking about when weathering the truck ... they dont need to be weathered the same so something different like a dusty appearance would look very cool (in my opinion)? :shock:
Tack Frank! Just nu är både plan och fordon i huvudsakligen samma färg, detta kommer dock att brytas upp vartefter jag börjar vädra med oljefärg och mer arbete med färgsprutan. Cuben kommer att hållas ganska ren. När jag såg den första bilden på en CCKW med en Cub på så var valet givet. Cuben hade jag tänkt att göra mig av med men är glad att jag behöll den :)
Stellan Schroeder Englund
Lennart

Re: Normandy Landing

Inlägg av Lennart »

Fint som rackarns Stellan.Tror det skulle vara häftigt med en "Dingy på varje av sida lämmarna /Lennart
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Normandy Landing

Inlägg av Stellan »

Lennart skrev:Fint som rackarns Stellan.Tror det skulle vara häftigt med en "Dingy på varje av sida lämmarna /Lennart
Trevligt att höra att du tycker :)

Dingy? Nu blir jag nyfiken hur du tänker :?
Stellan Schroeder Englund
Lennart

Re: Normandy Landing

Inlägg av Lennart »

En sån där gröngrå gummibåt hängande på varje sida alltså.Det skulle ju kunna använads som förråd för saker också.Rep ,dunkar,pressenningar,hackor ,spadar, ärtsoppa m.m. :) Lennart
Skriv svar