Normandy Landing

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Daniel_A
Inlägg: 573
Blev medlem: 29 jan 2012, 23:38
Namn: Daniel Andersson
Ort: Linköping (nästan)

Re: Normandy Landing

Inlägg av Daniel_A »

Väldigt spännande objekt och dessutom riktigt snyggt målat.

/Daniel
Lau
Inlägg: 37
Blev medlem: 30 jan 2012, 10:30

Re: Normandy Landing

Inlägg av Lau »

Hej stellan
Har også en sådan igang,dog har Gmc'en fast førerhus,begge typer blev brugt.
Må få den færdig inden C4
CU@C4
Lau
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Normandy Landing

Inlägg av Stellan »

Heja, Lau! Kul att det blir en till. Visst använde man båda. Blir det en från Italien då? Vilken skala? Har funderat på att göra en till i 1/35.... :shock:

Tack Daniel, trevligt att du gillade den :)
Stellan Schroeder Englund
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Normandy Landing

Inlägg av Björn B »

Älskar den där. Tyvärr hittade jag en vac sats till en Cub i 1/72 här hemma när jag letade efter något annat......
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Normandy Landing

Inlägg av Björn Fransson »

Detta är enda smolket i en annars mycket behaglig Open-glädjebägare. Jag glömde ju att ta en närmare titt på denna!!! :evil:

Brukar inte uppehålla mig alltför mycket på den där svårbegripliga avdelningen där det mesta saknar vingar (även om Magnus F och ytterligare en byggare gjorde sitt bästa för att - förgäves - försöka förklara för mig hur man både känner igen olika typer av och bygger stridsvagnar). Men jag såg den på håll när jag stod och snackade med någon och tänkte då att jag bara måste kolla på den lite närmare. Och så glömde jag det! :roll: Ännu surare när man ser bilderna och bara kan konstatera vilket litet mästerverk detta är. Heja!
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Normandy Landing

Inlägg av Henrik R »

Jag stod och kolla på den....länge! Asså jag trodde den var större än vad den var. På bild ser den så STOR ut. Vilket mästerverk! Hatten av!
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Normandy Landing

Inlägg av Stellan »

Björn Fransson skrev:Detta är enda smolket i en annars mycket behaglig Open-glädjebägare. Jag glömde ju att ta en närmare titt på denna!!! :evil:

Brukar inte uppehålla mig alltför mycket på den där svårbegripliga avdelningen där det mesta saknar vingar (även om Magnus F och ytterligare en byggare gjorde sitt bästa för att - förgäves - försöka förklara för mig hur man både känner igen olika typer av och bygger stridsvagnar). Men jag såg den på håll när jag stod och snackade med någon och tänkte då att jag bara måste kolla på den lite närmare. Och så glömde jag det! :roll: Ännu surare när man ser bilderna och bara kan konstatera vilket litet mästerverk detta är. Heja!
Aj då, stackars dig. Och jag som har beslutat mig för att destruera alla modeller som tävlat en gång...

Nä, skojar bara, den lär säkert dyka upp någon annan stans framöver. Kul att du gillar den :D
Stellan Schroeder Englund
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Normandy Landing

Inlägg av Stellan »

Henrik R skrev:Jag stod och kolla på den....länge! Asså jag trodde den var större än vad den var. På bild ser den så STOR ut. Vilket mästerverk! Hatten av!
Trevligt att den gillas, hoppas att du inte fick ont i nacken av obekväm stirr-ställning. Kommentaren om storleken framfördes av fler än dig igår, vet inte riktigt vad som fått folk att tro detta men jag tror att man i allmänhet har en uppfattning om att CCKW:n är störrre då det är en lastbil men den är ju hyfsat liten. Måste snickra ihop figurerna så man har något att jämföra med. Nästa uppdrag alltså....
Björn B skrev:Älskar den där. Tyvärr hittade jag en vac sats till en Cub i 1/72 här hemma när jag letade efter något annat......
Tack Björn, härligt att höra! Visst är det tråkigt när man hittar något och bara måste sätta tänderna i den modellen också.... Det verkar som om vi får ihop en egen GMC+L-4-klass framöver med din och Laus byggen. Och så kanske det blir en till från mig men i 1/35, oups! En Cub i 1/72 blir inte stor, och en GMC är riktigt liten den med. Academy har en fin med täckt hytt och Heller har ju en öppen, bara att välja. Hmm, Jens hade hittat en liten Cub igår, blir det ett bidrag från honom med?
Stellan Schroeder Englund
Lau
Inlägg: 37
Blev medlem: 30 jan 2012, 10:30

Re: Normandy Landing

Inlägg av Lau »

Stellan
Min GMC med Piper er i 1/35 Italeri GMC, Bronco fly
Den må tages frem og gøres færdig til C4
Sammen med andre projekter(landgangsbåde......Hmmm)
CU @ C4
Lau
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Normandy Landing

Inlägg av Stellan »

Haha, ja det finns mycket man ska göra klart, Lau! Ska bli kul att se vad du får till. Lägg gärna upp bilder eller skicka en till mig så får jag se vad du tänkt.
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar