Focke-Wulf Ta 152 C och H i skala 1/72

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: Focke-Wulf Ta 152 C och H i skala 1/72

Inlägg av Sten Ekedahl »

Stellan skrev:Sten, vill du döma med mig?
Nja, det är en förhandlingsfråga. Hur stor andel av mutorna får jag? :?
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Focke-Wulf Ta 152 C och H i skala 1/72

Inlägg av magnusf »

Vi gör såhär: vid en generös tilldelning av poäng så kan jag tänka mig överväga att låta er behålla livhanken, deal? :-)

/M
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Focke-Wulf Ta 152 C och H i skala 1/72

Inlägg av Stellan »

Sten Ekedahl skrev:
Stellan skrev:Sten, vill du döma med mig?
Nja, det är en förhandlingsfråga. Hur stor andel av mutorna får jag? :?
Hur mycket är du villig att betala?

Magnus, som avlivad så kommer jag att stöka och spöka med dina framtida sprutövningar. Vallejo, Gunze, Lifecolor, Tamiya: spelar ingen roll hur du än försöker....
Stellan Schroeder Englund
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Focke-Wulf Ta 152 C och H i skala 1/72

Inlägg av magnusf »

Stellan skrev:...som avlivad så kommer jag att stöka och spöka med dina framtida sprutövningar. Vallejo, Gunze, Lifecolor, Tamiya: spelar ingen roll hur du än försöker....
Ingen större skillnad mot hur det funkar idag alltså. Undrar bara vem det är som spökar eftersom du (ännu) är i livet :-)

/M
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Focke-Wulf Ta 152 C och H i skala 1/72

Inlägg av magnusf »

Bild
En skvätt grön. Här kunde jag återanvända maskerna till båda modellerna, det är inte så dumt att bygga batcher med liknande maskiner...

Hälsningar

Magnus
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Focke-Wulf Ta 152 C och H i skala 1/72

Inlägg av magnusf »

Jag har Focke-Wulfat lite till...

Synd att det är så lite mottling på de här, jag måste bygga mer Luftwaffe i framtiden (inte så att det direkt saknas modeller i lagret från det flygvapnet...)

Ta 152-C:
Bild
Korsen kommer att målas över de gröna områdena på kroppssidorna.

Bild
Metallren undersida på vingen även på denna...

Bild
Vingroten behöver fixas till. Jaja, något ska man ju ha kvar att göra på söndag kväll...

FW 190D-9:
Bild
Jag har inga bilder av den här (eller det kanske jag har men mitt intresse för att rota i referenserna har falnat med åren till förmån för bygge och målning!) så jag går på Aeromasters profil...

Bild
...den visar en metallren kroppsförlängning som sedan målats över med någon mörkare nyans. Jag droppade i lite svart i min RLM75-mix...

Bild

Bild

Hälsningar

Magnus
denstore
Inlägg: 937
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: Focke-Wulf Ta 152 C och H i skala 1/72

Inlägg av denstore »

Gillar din signatur, Magnus.
Häromdagen såg jag något liknande som fick mig att skratta. Kanske gammal, men ny för mig.
"Man ska inte kasta bäver i trähus" :D

Fina modeller, förresten. ;)
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: Focke-Wulf Ta 152 C och H i skala 1/72

Inlägg av Sten Ekedahl »

Puh! Lättad över att se dig fortsätta bygga flygplan. Började bli lite orolig när jag såg dig klättra på Arsenalens plåtburkar. :shock:
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Focke-Wulf Ta 152 C och H i skala 1/72

Inlägg av magnusf »

Magnus! Det refererar till en diskussion under Jonas dioramaworkshop på Arsenalen förra helgen. Det var en idé med en amfibisk rysk stridsvagn och tyskar i gummibåt som inte riktigt gick ihop, mitt förslag för att göra det hela trovärdigare var att ge tyskarna en panzerfaust. Ingen mer än jag var imponerad av idén...

Sten! Blandmissbruk du vet...

Det har varit full fart i målarverkstaden ikväll. Masker har skurits och kors har målats! Imorgon så blir det nog de svarta märkningarnas tur...

Bild

Trevlig kväll!

Magnus
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Focke-Wulf Ta 152 C och H i skala 1/72

Inlägg av Stellan »

J-vlar vad läcker trio du håller på med! Målade kors är grejen, helt klart. Är riktigt förtjust i de båda gröna nyanserna du kör med på långvingefåckevulfen. Uppenbarligen behöver man inte bry sig om att bygga flyg i 1/72 denna säsong heller...:)
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar