Projekt Bismarck 1/200

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Projekt Bismarck 1/200

Inlägg av Henrik R »

Mina bästa Herrar och damer!

Nu är det slutklämmen på Bismarck. Det är några små ets kvar till en del luftvärn och klätterstegar på skrovsidan och några "pinnar". Sen så ska det tonas lite.
Det är som sagt väldigt lite kvar och den börjar bli klar till 08 open :-)

Bild
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Projekt Bismarck 1/200

Inlägg av Henrik R »

I aktern menar du väl Kent E?
Jo det gör man faktiskt, det syns bara inte på fotot. Inte direkt skiner igenom, men träplankornas springor syns och färg har nötts bort imellan.
Med toningen så kommer swastikan dämpas lite oxå.

Jag kommer visa bilder på den i helgen. Just för att det är så svårt att fota den stora modellen.
Lennart

Re: Projekt Bismarck 1/200

Inlägg av Lennart »

Helt otroligt presterat på den "Korta tiden" Henrik. Jag lyfter hatten för dig,bara att gratulera.Och jag kan tänka mig hur vacker hon skall vara också/Lennart
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Projekt Bismarck 1/200

Inlägg av Henrik R »

Tack killar!
jo det finns en Swastika i fören också. :-)
Axx
Inlägg: 202
Blev medlem: 26 jan 2012, 00:43

Re: Projekt Bismarck 1/200

Inlägg av Axx »

Hin Håle i gatan Henrik vilket fint bygge du presterar. följt detta med stort intresse och ännu större beundran över bygget. stämmer in i kören av ovationer. / Axx
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Projekt Bismarck 1/200

Inlägg av Ulf Lundberg »

Snabbt och snyggt jobbat!
Är du bland de första som fått henne klar? Jag har inte surfat runt så flitigt, men jag har ännu inte sett någon färdig på nätet.
Extra kul att hon kommer till OPEN. Grundplåten till vår Bismarck- Tirpitzsamling är lagd.
Väl mött på 08-OPEN

Uffe
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Projekt Bismarck 1/200

Inlägg av Stellan »

Hmm, tror jag ska bygga en Swordfish...

Spänningen är olidlig inför bildsviten på den färdiga båten.
Stellan Schroeder Englund
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Projekt Bismarck 1/200

Inlägg av kallenordlund »

Sjukt snyggt!!! Kan knappt vänta på bilderna. Fattar inte hur du lyckats behålla tålamod och bygglädje med allt etspetande m.m Grymt bra jobbat! Hatten av!
Bigmek
Inlägg: 50
Blev medlem: 30 nov 2012, 17:25
Namn: Christian

Re: Projekt Bismarck 1/200

Inlägg av Bigmek »

Ser fantastiskt bra ut! Längtar till 08-OPEN så man kan se den på riktigt! Måste vara mäktigt! :D
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Projekt Bismarck 1/200

Inlägg av Henrik R »

Tack alla för kommentarerna.
Jag lovade bilder i helgen. Dessvärre blev jag redigt sjuk i fredags och har legat med 39 grader i stort sett hela helgen. Så fort jag blir bättre kommer jag ordna en fotosession. Hoppas ni har tålamod att vänta.
Skriv svar