En Wingnöt har påbörjats

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: En Wingnöt har påbörjats

Inlägg av LarsaQ »

Nuså kommer bilderna.Dekalerna var inga som helst problem att få på plats, de sög in sig på en gång. En postshading lades över dekalerna och övriga ytor för att tona ner kärran samtidigt som det ger lite individkänsla och inte ser så ny ut.
Bild
Lite småfix kvar innan det ska börja riggas till helgen, några dekaler ska på plats, propellerbossen ska målas upp när trä´t har torkat till.
Bild
Lättbyggd? jojag tackar, denna tog inte långv tid på sig..

avslutet kommer senare
frågor o kommentarer är helt okej,nu ska jag göra ett gäng med vantskruv innan John Blund kommer....

LarsaQ
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: En Wingnöt har påbörjats och är nu klar för inspektion.

Inlägg av LarsaQ »

Tja
Årets första är klar. Klart fantastisk kärra att plocka ihop, den nästan plockade ihop sig själv medans man var på jobbet hehe. Här är bilderna.
Bild

Bild

Bild

Bild
Bild
Den tas naturigtvis med upp till museet i morgon..
LarsaQ
Ps hur går det för din Pål?
Senast redigerad av LarsaQ den 26 jan 2013, 18:51, redigerad totalt 1 gånger.
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: En Wingnöt har påbörjats

Inlägg av kallenordlund »

Ursäkta språket men jag säger som Jan Berglins stornästa seriefigurer "Åfytusanjävlar" va snygg! Vilket imponerande arbete. Själv hade jag fått fnatt vid tillverkningen av vantskruvarna. Mina "kleptomankorvar" är liksom inte riktigt gjorda för dylikt arbete :D Bara att gratulera till ett mycket vackert bygge.
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: En Wingnöt har påbörjats

Inlägg av LarsaQ »

kallenordlund skrev:Ursäkta språket men jag säger som Jan Berglins stornästa seriefigurer "Åfytusanjävlar" va snygg! Vilket imponerande arbete. Själv hade jag fått fnatt vid tillverkningen av vantskruvarna. Mina "kleptomankorvar" är liksom inte riktigt gjorda för dylikt arbete :D Bara att gratulera till ett mycket vackert bygge.
Tackar, men ge dina fingrar en chans va, mina är inte de bästa heller men mitt tålamod är bättre men det är bara en träningssak som man säger.
LarsaQ
Nicklas Karlén
Inlägg: 881
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: En Wingnöt har påbörjats

Inlägg av Nicklas Karlén »

Här börjar en lång tystnad.......................................................................................................................................................................................................... :o

Så nu har jag hämtat mig lite och torkat bort lite saliv ur mungipan och det beror inte på "päronsodan" som jag dricker just nu. Jag tror jag kan kosta på mig lite beröm för en gångs skull :lol:

Det där är så in i h*lv*t* snyggt så jag vet inte vad. Ännu ett mästerverk från Lambohovs flygmekaiska verkstäder.

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: En Wingnöt har påbörjats

Inlägg av MiniStuff »

We're not worthy.... Bild

Har en påbörjad nöt och en i låda, vågar knappt öppna dem för att fortsätta. Vill liksom inte "misslyckas" :P


Nosen med den flammiga plåten, finns det i själva plasten/modellen eller är det ett färgtrick? Tycker det ser så grymt läckert ut.


/Markus
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: En Wingnöt har påbörjats

Inlägg av LarsaQ »

MiniStuff skrev:We're not worthy.... Bild

Har en påbörjad nöt och en i låda, vågar knappt öppna dem för att fortsätta. Vill liksom inte "misslyckas" :P


Nosen med den flammiga plåten, finns det i själva plasten/modellen eller är det ett färgtrick? Tycker det ser så grymt läckert ut.


/Markus
Tjena Markus
Plåtarna är färgtrick som du kallar det.Först lackades plåtarna med en silverfärg bland med svart,mera svart lades i färgen och kanterna gjordes mörkare.När det torkat användes ren silver färg till att göra "ostbågarna".Alltså bara färgskoj.
Tycker verkligen att du ska ge dig på dina lådor,de blir goa när de är färdiga,lycka till
LarsQ
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: En Wingnöt har påbörjats

Inlägg av Stellan »

Redigt snyggt målat och plockat, vajersarna med vantskruv är pricken över i:t :)
Stellan Schroeder Englund
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: En Wingnöt har påbörjats

Inlägg av Henrik R »

Megafint! Den där enplanaren var en riktig skönhet!
ThomasH
Inlägg: 2
Blev medlem: 25 jan 2013, 14:09
Namn: Thomas Halvarsson
Ort: Enviken-Dalarna

Re: En Wingnöt har påbörjats

Inlägg av ThomasH »

Stilrent och väldigt snyggt byggt som vanligt Larsa! Har en vingnöt
själv som jag skall ta tag i vilket år som helst :-)
Thomas
Skriv svar