Nästa projekt - eller som Gert Fylking hade sagt: Äntligen!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Nästa projekt - eller som Gert Fylking hade sagt: Äntligen!

Inlägg av Erik_G »

Bild
Kjell.S
Inlägg: 122
Blev medlem: 26 jan 2012, 10:05
Ort: SPHF
Kontakt:

Re: Nästa projekt - eller som Gert Fylking hade sagt: Äntlig

Inlägg av Kjell.S »

Ahhh, så Cesar II har anlänt?!
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: Nästa projekt - eller som Gert Fylking hade sagt: Äntlig

Inlägg av Erik_G »

Ja, har du inte läst dina mail? Satt ju uppe till sent (eller tidigt) och jobbade med recensionen till Pansar ju!
Kjell.S
Inlägg: 122
Blev medlem: 26 jan 2012, 10:05
Ort: SPHF
Kontakt:

Re: Nästa projekt - eller som Gert Fylking hade sagt: Äntlig

Inlägg av Kjell.S »

Var naturligtvis inne på IPMS först på morgonen. Det är ju där det händer!!! ;)
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Nästa projekt - eller som Gert Fylking hade sagt: Äntlig

Inlägg av SvenYoung »

Huva, vad kul! Skall bli spännande att följa denna också! :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Andreas Grewin
Inlägg: 277
Blev medlem: 26 jan 2012, 08:07
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Nästa projekt - eller som Gert Fylking hade sagt: Äntlig

Inlägg av Andreas Grewin »

Cooooooooool!

Kan man få en första kommentar om passform och så kanske?
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: Nästa projekt - eller som Gert Fylking hade sagt: Äntlig

Inlägg av Erik_G »

+Bra passform, över lag bra detaljering, välfyllt pe-ark för att vara ett som följer med.

-Ingen ytterksp, inget minskydd undertill, ingen förskjutning på pendelarmslagringar höger/vänster sida.

En utförlig recension kommer i tidningen Pansar (svenska) och på Plasticwarfare (engelska), fast det senare när jag har tid. Är bortrest för närvarande :-)
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Nästa projekt - eller som Gert Fylking hade sagt: Äntlig

Inlägg av SvenYoung »

Det är ju för trist att de har missat försjkutningen i pendelarmslagringarna. Är inte detta samma tabbe som HobbyBoss gjorde på sin Merkava för inte så länge sedan?

På min CV90C tyckte jag att jag anade en liten förskutning, dock, men det kanske var mina ögon som lurades :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Nästa projekt - eller som Gert Fylking hade sagt: Äntlig

Inlägg av Robin Nilsson »

Hej Sven,
Merkava 4 pendelarmar. HB trodde att det var genomgående torsionstavar men 4:an har inte sådana så lagringarna skall sitta mitt för varandra vilket jag tror innebär att båda sidorna ska justeras och det är INTE så att man kan flytta ett helt sjok utan alla utom en på varje sida ska ruckas olika mycket. Den främsta på ena sidan är rätt och minst en av de bakersta (om jag minns bilden rätt). Massvis med skojigt sågande och limmande.
/ Robin
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Nästa projekt - eller som Gert Fylking hade sagt: Äntlig

Inlägg av SvenYoung »

Robin Nilsson skrev:Hej Sven,
Merkava 4 pendelarmar. HB trodde att det var genomgående torsionstavar men 4:an har inte sådana så lagringarna skall sitta mitt för varandra vilket jag tror innebär att båda sidorna ska justeras och det är INTE så att man kan flytta ett helt sjok utan alla utom en på varje sida ska ruckas olika mycket. Den främsta på ena sidan är rätt och minst en av de bakersta (om jag minns bilden rätt). Massvis med skojigt sågande och limmande.
/ Robin

Hehe, skönt att man inte har den modellen hemma (Merkava lockar inte heller). Låter som massor av jobb att få det hela att bli rätt.
Synd om samma omarbete behövs på CV90:an dock. Skall bli spännande att läsa Erik's review när han är tillbaka från sitt resande :-)
Skriv svar