Bf 109 G-6

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Christoffer Lindelav
Inlägg: 24
Blev medlem: 02 jul 2012, 14:46
Ort: Norrtälje

Re: Bf 109 G-6

Inlägg av Christoffer Lindelav »

Hallå Robin
Jo jag har provat att skära ut tunna bårder, problemet är att när jag försöker det så veckar sig de smala bitarna i mallarna och kan dra med sig de större bitarna också. Jag har lyckats med att skära ut lite kraftigare bårder, så det funkar. På mitt förra jobb jag hade så fanns det en lasermaskin som man kunde skära ut saker i träfanér med, den hade nog funkat till smalare bårder.
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Bf 109 G-6

Inlägg av Robin Nilsson »

Hade du provat med att lämna kvar små bryggor mellan ytterkant och innerkant ?
Christoffer Lindelav
Inlägg: 24
Blev medlem: 02 jul 2012, 14:46
Ort: Norrtälje

Re: Bf 109 G-6

Inlägg av Christoffer Lindelav »

Nej det har jag inte provat, får göra det till nästa gång. Kanske skulle ta och byta skärhuvudet i maskinen till ett nytt också så det är riktigt skarpt.
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Bf 109 G-6

Inlägg av Robin Nilsson »

Vassa Verktyg Vinner ;-)
Det kanske krullar sig ändå ....
Pål Björkman
Inlägg: 243
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:48
Ort: Tyresö

Re: Bf 109 G-6

Inlägg av Pål Björkman »

Hej Christoffer
Jo att antenntråden slaknar har att göra med att nylon och fiskelina av nylon är "hygroskopisk" dvs den tar upp fukt vid fuktig väderlek och då expanderar. Värm tråden eller låt modellen stå i torr luft och linan sträcker sig med tiden.

Jag brukar använda mig av lödkolven på mina WW1 kärror. Lite riskabelt eftersom det är lätt att komma åt och då smälter tråden av. Gör om, gör om.

mvh Pål
Skriv svar