"J 20" Hurricane Mk. 1, Airfix 1/48 - KLAR!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: "J 20" Hurricane Mk. 1, Airfix 1/48 - KLAR!

Inlägg av Björn Fransson »

Lars Befring skrev:Ett riktigt bra 500:e inlägg!!!!

=)

och nu en tunna!
Ett OK jubileum m a o! :) Skrev aldrig dit Tunnan bland kommande projekt, eftersom jag försöker lura mig själv lite. Kul infall har av någon märklig anledning alltid företräde framför segare surdegar på upploppet... Men lita på att det dyker upp en tidigare osedd måldragare här inom kort!

Tack också Stellan, Magnus och Henrik! Ja, den känns inte så fjärran, jag tycker att den passar utmärkt i Kronans kläder!
Lennart

Re: "J 20" Hurricane Mk. 1, Airfix 1/48 - KLAR!

Inlägg av Lennart »

Vacker variant Björn/Lennart
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: "J 20" Hurricane Mk. 1, Airfix 1/48 - KLAR!

Inlägg av MiniStuff »

Tjo! Den blev inte illa! Riktigt snygg på min ära.
Magnus Billestedt
Inlägg: 63
Blev medlem: 30 jan 2012, 13:02
Namn: F 9 Magnus
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: "J 20" Hurricane Mk. 1, Airfix 1/48

Inlägg av Magnus Billestedt »

Björn Fransson skrev:Tänk att det alltid är så mycket enklare att avsluta de här lite snabbare byggena! Så här blev Stormvinden från Lilla London:

Bild

Bild

Bonzo är förstås på plats.

Bild

Måste säga att jag gillar de upphöjda panellinjerna. Kanske en släng av Stockholmssyndromet, men resultatet blir ändå inte mer orealistiskt än andra tillverkares diken. I alla fall när de är så få som på den här.

Bild

Skitig i överkant, kan tyckas. Men tanken är att det ska vara en beredskapsärrad kämpe.

Bild

Bild

Dekalerna är en mix av Flying Colors Mustangark och "Swedish-warriors"-arket, kompletterat med några småtexter från arket i lådan. Bonzo hittade jag på ett gammalt Specialtryckar. Still going strong även om bakgrunden nog är i turkosaste laget.

Bild

Trevligt att ha något klart inför Open flera månader i förväg... Nu åter till Canberran. Och den där bångstyriga helikopeterbananen.
Härligt med " What if " Och speciellt att det är en F 9 maskin :D
Uppskjut ej till morgon
vad du kan skjuta ner idag
Skriv svar