Säsongens sedvanliga hemmabygge

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Säsongens sedvanliga hemmabygge

Inlägg av Andre B. »

Haverifordon? Skulle med gissa på en flygplatsbrandbil typ Faun eller något med ett Metz påbygge?
Ser spännande ut hur som helst!
/Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Lennart

Re: Säsongens sedvanliga hemmabygge

Inlägg av Lennart »

Ja ,det verkar vara flera som gissar på haveribil.Nåväl då skall jag berätta ,det skall bli en 92N6 E Grave Stone radar.En utveckling av Tombstone radarn 92 /30.
Fordonet skall bli en MAZ KT 79 30. Ingår i Big Bird systemet.Medans jag löser hur jag skall bygga fjädringen,som inte är konventionell bladfjädring, (hydraulisk luftfjädring) så bygger jag färdigt min Finska F -18 .Men det löser sig säkert . Gillar denna typ av fordon i alla fall,riktigt maffiga. Kineserna har nåt liknande ,men pixelcamot avskräckte !Tack för intresset ,ni får studera bilden så länge :D /Lennart
Bild
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: Säsongens sedvanliga hemmabygge

Inlägg av MartinN »

Jag sökte runt lite och det verkar ju rent av finnas ännu mer monstruösa maskiner än den här som ju ändå är rätt maffig. Är detta något som används i dag eller är det gamla prylar? Är radardelen helt slät på ytan?

/Martin
Lennart

Re: Säsongens sedvanliga hemmabygge

Inlägg av Lennart »

Vad jag förstått så används det ännu.Men man har bara förfinat dem,och utvecklat tekniken.Det finns massor av varianter och mycket intressanta objekt om man vill bygga.Radarskärmen verkar ha en mycket fin struktur på ytan.Jag var inne på den riktigt stora Big Bird först,men den blir så monstruöst stor att bygga.Och det går åt många däck.Det är inte alltför lätt att hitta bra referenser på allt heller.Det finns ett modernare fordon också BAZ,som om jag fattat rätt kineserna bygger på.
Kolla länken,mycket av intresse/Lennart
Bild
http://www.ausairpower.net/APA-Acquisition-GCI.html
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Säsongens sedvanliga hemmabygge

Inlägg av Stellan »

Rasande spännande att se detta bygge utveckla sig. Kommittén för maffiga fordon med skumt utseende har sammanträtt och givit klartecken för fortsatt byggande. Bra så!
Stellan Schroeder Englund
Lennart

Re: Säsongens sedvanliga hemmabygge

Inlägg av Lennart »

Föreningen plasticardens vänner" tackar för ett klokt beslut Stellan. Därmed är också problemet med fjädringen på det pendlande axlarna löst /Lennart
Lennart

Re: Säsongens sedvanliga hemmabygge

Inlägg av Lennart »

I händelse av att någon annan är intresserad så är det här bra referens sidor/Lennart
http://www.fallingpixel.com/grave-stone-3d-model/32511
http://www.fallingpixel.com/63l6e-3d-model/32510
Skriv svar