Ett par gubbar jag hittade i källaren.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Johan i Hok
Inlägg: 439
Blev medlem: 31 jan 2012, 08:25
Namn: Johan Erlandsson

Ett par gubbar jag hittade i källaren.

Inlägg av Johan i Hok »

De är byggda för fler år sedan än jag vill erkänna. På den tiden byggde jag egentligen ingen plast, men sysslade med tennsoldater.

Bild
Amerikansk GI inspirerad av något så udda som en gravsten på Tofteryds kyrkogård. Där ligger en man begravd som stupade under slaget om Huertgen i andra världskrigets slutskede. Ett oerhört brutalt slag som liknats vid ett av första världskrigets ställningsslag, fast utkämpat i tät skogsmiljö.
Tyvärr trillade gubben i golvet när jag hittade den och tappade bössan och bröt sin högerarm. Limskarven syns i bilden, men jag har inte förmått mig till att bättra den. Den är trots allt ca 15 år gamal.

Bild
Min först airfix konvertering :D Eller var det kanske Matchbox :?:
Började livet som tysk africa corps soldat, men befodrades till gruppchef i det svenska hemvärnet! Målad i matta färger enligt recept i en Allt om Hobby, men lackad i blankt för att matcha min samling av leksakssoldater. Gjord för kanske 20 år sedan

Johan i Hok