Metallren JA 37 Viggen 1/48 KLAR bilder sida 4!!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Metallren JA 37 Viggen 1/48 KLAR bilder sida 4!!

Inlägg av Stellan »

Galant snickrat. Fint slutresultat!
Stellan Schroeder Englund
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Metallren JA 37 Viggen 1/48 KLAR bilder sida 4!!

Inlägg av Henrik R »

Tack alla för de fina kommentarerna.

ecafrze skrev:Grymt fin! Men.. Nu är jag skittråkig och måste be om ursäkt redan innan.. 17-39 hade (av outgrundlig anledning) gul flottiljsiffra och röda fensiffror..Kolla Flyg 88, där finns mycket bilder på den! Ingen metallren JA37 hade svarta siffror..

Mitt förslag - skit i det och låt modellen vara som den är! Jag älskar den hursomhelst!
---->ecafrze. Precis vad jag vill höra. JAg kommer att ändra märkningarna nu i helgen, inga problem tror jag. Den blir lite färggladare då oxå. MEN jag skulle hemskt gärna om Du eller någon skulle kunna visa en bild på 17-39 så jag har någon som helst referens till just det flygplanet. Jag har arbetat i "blindo" sen start egentligen då jag inte på något håll på internet hittat en bild på 17-39. JAg vet dock att den varit omålad till sena 80-talet.
Jag har inte flygboken 88 som eländigt är. Men en bild på 37351 omålad går jättebra att lägga upp här eller via PM till mig.
ecafrze
Inlägg: 138
Blev medlem: 08 feb 2012, 13:16

Re: Metallren JA 37 Viggen 1/48 KLAR bilder sida 4!!

Inlägg av ecafrze »

Henrik R skrev: ---->ecafrze. Precis vad jag vill höra. JAg kommer att ändra märkningarna nu i helgen, inga problem tror jag. Den blir lite färggladare då oxå. MEN jag skulle hemskt gärna om Du eller någon skulle kunna visa en bild på 17-39 så jag har någon som helst referens till just det flygplanet. Jag har arbetat i "blindo" sen start egentligen då jag inte på något håll på internet hittat en bild på 17-39. JAg vet dock att den varit omålad till sena 80-talet.
Jag har inte flygboken 88 som eländigt är. Men en bild på 37351 omålad går jättebra att lägga upp här eller via PM till mig.
Jag har gjort en produktionslista över alla JA37 som jag tänkte publicera i samband med att Tarangus Jaktviggen släpps. Den länkar till lite bilder.. Dock inte till någon metallren förutom 37301 som aldrig kom på förband! Jag har även startat ett forum på Facebook om Saab 37 Viggen, jag ska efterlysa den där.

Säg till om du vill ha listan så mailar jag över!

MVH
Fredrik
_________________________
Fredrik Zetterberg

Plastmodeller är inte en hobby - det är en livsstil
Skriv svar