Ubåtsbygget fortsätter hos Lennart!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Ubåtsbygget fortsätter hos Lennart!

Inlägg av Henrik R »

Jag fick förfrågan om att lägga ut några bilder på Lennarts on going arbete av Ubåten.
Det börjar verkligen bli intressant ubåten hans! Maken till hantverk! Scratchbyggen har alltid imponerat på mig! Duktigt snyggt!
Bild

Bild
Lennart

Re: Ubåtsbygget fortsätter hos Lennart!

Inlägg av Lennart »

Tak för hjälpen Henke ! Image hack funkar inte för mig som tidigare längre.Får lära på nytt. Får även passa på att gratulera till ett riktigt snyggt och fint forum.MVH/ Lennart
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Ubåtsbygget fortsätter hos Lennart!

Inlägg av Lars Befring »

Snyggt!!!

Ett diorama med en Bv-138 som tankar någonstans i Arktis i framtiden?

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Ubåtsbygget fortsätter hos Lennart!

Inlägg av Ulf Lundberg »

Som sagt var.
Riktigt imponerande och lovande.
Jag blir som förut imponerad av att du lyckats få alla hål jämnstora och i raka rader.
Uffe
Lennart

Re: Ubåtsbygget fortsätter hos Lennart!

Inlägg av Lennart »

Tack ska ni ha. Efter att jag skurit hålen,har jag limmat samtliga däcksdelar på en 0,5 pc skiva.Limmat en mittribba i samtliga.Så limmat varje del på en 2 mm skiva.Det ger ett stadigt däck,samt en bra kant att limma skrovet emot. Jag har totalt i delarna till däcket skurit 462 hål 2x6 mm.
Lennart
molgam
Inlägg: 206
Blev medlem: 15 jan 2012, 20:55
Namn: Jonas D

Re: Ubåtsbygget fortsätter hos Lennart!

Inlägg av molgam »

Fantastiskt, att göra hål på räta linjer är ju i sig en konstart. Riktigt snyggt. Blir det ett fullt skrov eller waterline?

Jonas
Trollis
Inlägg: 123
Blev medlem: 25 jan 2012, 23:39
Ort: Åre

Re: Ubåtsbygget fortsätter hos Lennart!

Inlägg av Trollis »

Måste vara ett djäkla motstånd med sådana platta ytor i färdriktingen, i övrigt är jag inte värdig att säga nåt. :shock:

MvH Anders "Trollis" Bernhardsson
"Time to find out who you really are.. what are your hobbies and interests?"
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Ubåtsbygget fortsätter hos Lennart!

Inlägg av Ulf Lundberg »

Trollis skrev:Måste vara ett djäkla motstånd med sådana platta ytor i färdriktingen,...
Jo alla de där hålen bidrog kraftigt till ubåtarnas (snarare dykbåtarnas) låga undervattensfart. Å andra sidan möjliggjorde de snabb dykning.
Det var bara för dåtidens konstruktörer att välja mellan pest och kolera.

Uffe
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Ubåtsbygget fortsätter hos Lennart!

Inlägg av Henrik R »

Tjoho! Det fortsätter hos Lennart!
När man ser stolarna så inser jag iaf, hur stor den blir i 48 skalan. Åter igen imponeras jag av detta bygge. Skills finns det iaf hinkvis i Lennart! :-)

Bild
Marko
Inlägg: 63
Blev medlem: 05 dec 2011, 15:58
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ubåtsbygget fortsätter hos Lennart!

Inlägg av Marko »

:shock: Imponerande...
Skriv svar