Taragus A 32A Lansen klar till 99,9%

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Nicklas Karlén
Inlägg: 881
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Måleritips

Inlägg av Nicklas Karlén »

Det är trevligt när man kan bidraga med något litet tips ibland.

Jag har en rätt stor bit vanligt skumplast som jag nyper bort en liten bit av. Jag tar den med en pincett och duttar lite silver eller någon annan lämplig färg på den. Det går ju att kombinera färgerna så att man kan använda sig av den underliggande grundfärgen (ex. zinkchromat) och silver så att det ser ut som det är olika mycket nött. Därefter så tar jag papper och trycker ett antal gånger så att det mesta av färgen försvinner, sedan är det bara att börja svampa försiktigt där man vill ha slitaget. Jag rekomderar att man börjar försiktigt och bygger upp efterhand.

Självklart så går denna teknik att använda ihop med annan chippningsteknik.

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Skriv svar