En liten svensk Lynx - Vignetten uppdaterad.. s10

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
BjörnK
Inlägg: 287
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:25
Ort: Noueva Estockholmo

Re: En liten svensk Lynx - dekaler på! s6

Inlägg av BjörnK »

Riktigt cool liten vagn... ska bli skoj att se den live, då kanske man förstår hur liten den är!!! Riktigt snyggt gjort i alla fall!
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: En liten svensk Lynx - dekaler på! s6

Inlägg av SvenYoung »

Tackar tackar, Björn..

Jo, det är en liten rackare. Svårt att göra storleken rättvisa när man tar bilder. Många av grejorna man ser på bild ser man knappt i verkligheten. Haha
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Chrille
Inlägg: 69
Blev medlem: 30 maj 2012, 20:33
Namn: Christer Andersson

Re: En liten svensk Lynx - dekaler på! s6

Inlägg av Chrille »

cool! :-)
Vir prudens non contra ventum mingit. Visa män urinerar inte i motvind.
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: En liten svensk Lynx - dekaler på! s6

Inlägg av SvenYoung »

Tackar skall du ha, Chrille! :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Emil_Juhl
Inlägg: 410
Blev medlem: 26 jan 2012, 06:08
Ort: Malmö

Re: En liten svensk Lynx - dekaler på! s6

Inlägg av Emil_Juhl »

Snyggt Sven!!

Jag har samma dekalbekymmer med mig. I vissa vinklar ser dekalerna helt rätt ut och i vissa ser det snett ut.
Hur gjorde du med den lille flaggan baktill? Kapade du bara ner en av de större dekalerna?
Mvh
Emil Juhl
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: En liten svensk Lynx - dekaler på! s6

Inlägg av SvenYoung »

Tackar Emil!

Jo, jag tror att det har med formen på tornet och fordonet att göra. Många intressanta vinklar och kurvor åt alla håll och kanter, lurar nog ögat att dekalerna sitter snett.

Flaggan på tornet klippte jag bara ner, dvs det gula korset är egentligen lite för tjockt, men jag ville ha en flagga där (fortfarande för stort, dock, men den passar i allafall).
Senast redigerad av SvenYoung den 08 okt 2012, 10:03, redigerad totalt 1 gånger.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: En liten svensk Lynx - dekaler på! s6

Inlägg av Plasticbattle »

Jag har försökt att förstora upp bilderna, men tyvärr blir det för grovt och ser helt enkelt bedrövligt ut. Bilderna får vara lite mindre, precis som modellen...
... Jo, det är en liten rackare. Svårt att göra storleken rättvisa när man tar bilder. Många av grejorna man ser på bild ser man knappt i verkligheten.
Thats the problem with these small scales and why I cannot bring myself to build them. Too small.
Regardless, it does show skill when they look like this. Very nice Sven!! :geek:
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: En liten svensk Lynx - dekaler på! s6

Inlägg av SvenYoung »

Plasticbattle skrev:
Jag har försökt att förstora upp bilderna, men tyvärr blir det för grovt och ser helt enkelt bedrövligt ut. Bilderna får vara lite mindre, precis som modellen...
... Jo, det är en liten rackare. Svårt att göra storleken rättvisa när man tar bilder. Många av grejorna man ser på bild ser man knappt i verkligheten.

Thats the problem with these small scales and why I cannot bring myself to build them. Too small.
Regardless, it does show skill when they look like this. Very nice Sven!! :geek:

Cheers Frank,

This is my first attempt at braille scale, and even though its been fun, I will stick to 1/35 as my main scale. I can tell that my eyes are not really up to the task of Braille Scale modelling.. haha
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Krister Sjöström
Inlägg: 41
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:39
Ort: Malmö

Re: En liten svensk Lynx - dekaler på! s6

Inlägg av Krister Sjöström »

Som jag har sagt förut - det är tur att du inte bygger civila bilar så jag slipper jämföras med dig.

Skitsnygg liten modell är det.


Krister
Blankt är fint
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: En liten svensk Lynx - dekaler på! s6

Inlägg av SvenYoung »

Jättesnällt, Krister, stort tack! :-)

Fast att ta an dig i civilt vore lönlöst, inte många som slår dig på fingrarna där.

Jag håller mig till sån't där man kan täcka alla misstag med filtar, packning och lera ;-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Skriv svar