Tarangus A 32A Lansen

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Nicklas Karlén
Inlägg: 881
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Tarangus A 32A Lansen

Inlägg av Nicklas Karlén »

Jag har under en längre period hållt på med Tarangus A 32A Lansen. Jag har en bedrövligt låg byggtakt med nu börjar jag se slutet på detta bygge. Bilderna är tagna med mobilen och då blir kvaliten inte så hög.

Jag kommer använda mig av Maestros luftbromsar och jag kommer ha vingklaffarna i utfällt läge. Det blir en uppsättning rakter och remsfällare som last. Luftintagskåpor och stege kommer att piffa till det lite ytterligare.

Nicklas

Bild

Bild
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Lennart

Re: Tarangus A 32A Lansen

Inlägg av Lennart »

Wow,ser kanonfin ut så långt.Härligt märknings val också/Lennart
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: Tarangus A 32A Lansen

Inlägg av Erik_G »

Fin!
Kul att se dem bli byggda tycker jag.
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Tarangus A 32A Lansen

Inlägg av LarsaQ »

Bregott och bea på bordet samt låg byggtakt jojag tackarHehe
förstår varför men det är kul att se att det rör sig framåt,tjusigt

Larsa
Håkan F
Inlägg: 367
Blev medlem: 26 jan 2012, 07:47
Namn: Håkan Frid
Ort: Mjölby

Re: Tarangus A 32A Lansen

Inlägg av Håkan F »

Läge att ta med den 30e?

Håkan
Nicklas Karlén
Inlägg: 881
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Tarangus A 32A Lansen

Inlägg av Nicklas Karlén »

LarsaQ skrev:Bregott och bea på bordet samt låg byggtakt jojag tackarHehe
förstår varför men det är kul att se att det rör sig framåt,tjusigt

Larsa

Hi hi, det är inte vilken bea som helst, det är Lallersted's bea. Inget knussel här inte. Bregott ingår väl i alla välutrustade modllbyggares arsenal. Fungerar hel bra som "ellbow grease", men du slipar kanske aldrig :lol: ?

Skämt och sido så är dessa askar hel bra att stoppa ner lösa delar i ( om man diskar dom först). Askarna ryms i en 48 låda och jag som är så okoncentrerad och aldrig bygger en låda klart innan jag börjar med nästa kastar bara ner alla delarna i asken och så finns dom där till nästa gång ( för hoppningsvis)

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Nicklas Karlén
Inlägg: 881
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Tarangus A 32A Lansen

Inlägg av Nicklas Karlén »

Håkan F skrev:Läge att ta med den 30e?

Håkan
Det är min ambition. Det är tyvärr lite mycket resor i jobbet just nu som stör men jag ska ligga på.

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
ecafrze
Inlägg: 138
Blev medlem: 08 feb 2012, 13:16

Re: Tarangus A 32A Lansen

Inlägg av ecafrze »

Den ser grym ut!! Ska bli roligt att se den färdig. Själv har jag anmält både A32 och J32 till "Swedish Military Groupbuild" på Britmodeller.. Jag som inte avslutat en modell på säkert tio år.. Har jag tagit mig vatten över huvudet?
_________________________
Fredrik Zetterberg

Plastmodeller är inte en hobby - det är en livsstil
Skriv svar