När man ändå är igång med vädring.. (UC ambulansen) - ny pic

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Chrille
Inlägg: 69
Blev medlem: 30 maj 2012, 20:33
Namn: Christer Andersson

Re: När man ändå är igång med vädring.. (UC ambulansen) - ny

Inlägg av Chrille »

Snyggt som fan. :-)
Vir prudens non contra ventum mingit. Visa män urinerar inte i motvind.
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: När man ändå är igång med vädring.. (UC ambulansen) - ny

Inlägg av SvenYoung »

Stellan skrev:Det enda som möjligtvis kanske eventuellt skulle saknas är någon form av kontrast mellan det området som täckts av presenningen och det övriga, skrap i dammet om det ska se ut som att man vikt undan den nyligen.
Du slog huvudet på spiken, Stellan. Jag sitter och funderar hur jag skall få till det. Jag vill liksom inte att allt damm skall sluta tvärt vid pressenningskanten heller (även om det är nog exakt så det borde se ut). Skall fundera lite till :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: När man ändå är igång med vädring.. (UC ambulansen) - ny

Inlägg av SvenYoung »

Chrille skrev:Snyggt som fan. :-)
Tack skall du ha, Chrille! :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: När man ändå är igång med vädring.. (UC ambulansen) - ny

Inlägg av Stellan »

En mask en bit från sidan och en mycket lätt dammning med buff för att få lite lite kontrast kanske. Eller så skippar du det sista joxandet för att inte riskera det du har. En lärdom till nästa projekt :)
Stellan Schroeder Englund
BjörnK
Inlägg: 287
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:25
Ort: Noueva Estockholmo

Re: När man ändå är igång med vädring.. (UC ambulansen) - ny

Inlägg av BjörnK »

KAnonsnyggt! Ännu mer liv i luckan!!! Håller med Stellan... dags att stanna där...
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: När man ändå är igång med vädring.. (UC ambulansen) - ny

Inlägg av Robin Nilsson »

SvenYoung skrev:
Stellan skrev:Det enda som möjligtvis kanske eventuellt skulle saknas är någon form av kontrast mellan det området som täckts av presenningen och det övriga, skrap i dammet om det ska se ut som att man vikt undan den nyligen.
Du slog huvudet på spiken, Stellan. Jag sitter och funderar hur jag skall få till det. Jag vill liksom inte att allt damm skall sluta tvärt vid pressenningskanten heller (även om det är nog exakt så det borde se ut). Skall fundera lite till :-)
Kan man tänka sig att den blivit dammig med kapellet uppvikt och sen har ett hörn av kapellet vikts ner? -> kanske lite tillrufsat damm vid den nedvikta/nedrasade fliken. Eller att det blivit dammigt med uppvikt kapell, sen har men kört med nedfällt och samlat på sig mer smuts -> mer damm nedanför kapellranden och sen kanske en tjockare avlagring som visar var kapellet legat mot plåten och samlat lite extra smuts längs med kanten och kanske lite innanför kanten också. Ifall damm arbetat sig in innanför kapellet och lagt sig mellan tyget & plåten så kanske det t.o.m ska vara ännu dammigare där kapellet skyddat dammet?
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: När man ändå är igång med vädring.. (UC ambulansen) - ny

Inlägg av SvenYoung »

Robin Nilsson skrev:
Kan man tänka sig att den blivit dammig med kapellet uppvikt och sen har ett hörn av kapellet vikts ner? -> kanske lite tillrufsat damm vid den nedvikta/nedrasade fliken. Eller att det blivit dammigt med uppvikt kapell, sen har men kört med nedfällt och samlat på sig mer smuts -> mer damm nedanför kapellranden och sen kanske en tjockare avlagring som visar var kapellet legat mot plåten och samlat lite extra smuts längs med kanten och kanske lite innanför kanten också. Ifall damm arbetat sig in innanför kapellet och lagt sig mellan tyget & plåten så kanske det t.o.m ska vara ännu dammigare där kapellet skyddat dammet?
Precis, Robin.!

Jag skall fixa så kommer det fler bilder lite senare. Måste ju jobba idag också.. ;-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: När man ändå är igång med vädring.. (UC ambulansen) - ny

Inlägg av Robin Nilsson »

Blir spännande att se vilken lösning du väljer. Säg inget, låt oss försöka se vad det ska se ut som ;-)
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: När man ändå är igång med vädring.. (UC ambulansen) - ny

Inlägg av SvenYoung »

Haha, hoppas jag inte skapar för höga förväntningar. Ni kanske blir besvikna.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: När man ändå är igång med vädring.. (UC ambulansen) - ny

Inlägg av Stellan »

Du kan ju alltid köra med Björns Volvoknep. Torslandaglasyr... Brrrr!
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar