Doubble Dragon Dragster

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Doubble Dragon Dragster

Inlägg av LarsaQ »

Tjenis
Nu är det hur länge som helst sedan jag lade upp något på sidan så det kan man ju försöka att ändra på.Allt började med Grevens Glue Galore i somras då jag och en kompis avlastade Matsa Stråhle en av de byggsatser som han plockat med sig för att skiljas ifrån.Vi två alltså kompisen och jag hade ett svalare men visst intresse för denna raritet, problemet var bara att man inte hade riktigt klart för sig vad man kunde göra för någe kul av den men vi bestämde oss för att gå ihop och köpa lådan på två.
Väl hemma senare på lördagen delades lådan upp i två högar så gott det gick....Alltså stannade hälften av asken hos mig medans resten färdades vidare den kvällen.
Nämnas bör att Stråhle uttryckte ett visst önskemål om att bygget om det blev något skulle va med här.
Bild

Så där satt man med en halv dragster i stor skala, jäklar vilket kap även om det fanns inspiration,HeHe.Tanken är väl att den ska var klar att visa upp byggenapå¨Grevens" nästa år fast med en halv låda är det ju inte något av det lättare slaget att genomföra.Nu har jag åtminstone klart för mig hur det ska byggas och vad det ska bli för något så håll till godo Matsa.
Bild
Eddie Hills legendariska lila dragster från 1962.Ett klart kul bygge. Låpdan innehåller ett Ford Y-block men eftersom jag har ett par Pontiacmotorer så funderar jag på att använda dem det mer stämmer med förebilden.

Jaha,nu är det bara att börja med att bygga en dragster och jag kommer tillbaks med mer allt eftersom mbygget kommer igång.Hadet gött tills dess

Larsa
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Doubble Dragon Dragster

Inlägg av Lars Befring »

GILLA!!!!! MegaGILLA!!!!!
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Doubble Dragon Dragster

Inlägg av LarsaQ »

Jag gillar ditt gillande,

Larsa
Tankman
Inlägg: 218
Blev medlem: 29 dec 2011, 11:37
Namn: Mats Stråhle
Ort: Stockholm/ Handen

Re: Doubble Dragon Dragster

Inlägg av Tankman »

Hej Larsa!
Kul att det inte stannade av som en id´e utan det blir ngt!
Trots mitt förflutna som HotRod diggare och Drag Racing fan så har jag missat Eddie´s bil.
Skitgrym med dubbla motorer i tandem och dubbla slicks.
Ser fram mot att följa byggtråden (vad ska det bki av den andra halvan?).
Mats
Mats Stråhle
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Doubble Dragon Dragster

Inlägg av SvenYoung »

Hej Larsa!

Kul att se dig tillbaka igen, det var länge sedan som sagt.

Spännande bygge som skall följas :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Doubble Dragon Dragster

Inlägg av LarsaQ »

Tankman skrev:Hej Larsa!
Kul att det inte stannade av som en id´e utan det blir ngt!
Trots mitt förflutna som HotRod diggare och Drag Racing fan så har jag missat Eddie´s bil.
Skitgrym med dubbla motorer i tandem och dubbla slicks.
Ser fram mot att följa byggtråden (vad ska det bki av den andra halvan?).
Mats

Fick just ett mail från Leffan angående andra halvan av bygget hehe.Jo, jag fick hans medgivande att lägga upp hans del av bygget.
Han har kommit en bit på väg redan med lödd mässingsram, Corvette kaross samt en ganska övermatad y-block i ramen,jäklar vad vasst det blir i denna "Competiotion".Ser jag inte helt fel sitter det även Turbos ute på grenrören....jösses,Just born to be wild..
Bild

Larsa
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Doubble Dragon Dragster

Inlägg av Lars Befring »

wow... metallslöjd och motorer.... man blir ju en aning bilsugen!!! Vad e det för skala?
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Doubble Dragon Dragster

Inlägg av LarsaQ »

Tjenis, jo vi tänjer lite på det vanliga Leffan o jag. Skalan är 1/8,stort så det dugerHeHe.I denna skalan tvingas man mer eller mindre till att tillverka en hel del själv fast det finns ganska mycket att få fatt i även vad det gäller eftermarknadsprylar.
Snart uppdatering om vad jag pysslat med

Larsa
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Doubble Dragon Dragster

Inlägg av Lars Befring »

GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA =)GILLA GILLA GILLA GILLA
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Tankman
Inlägg: 218
Blev medlem: 29 dec 2011, 11:37
Namn: Mats Stråhle
Ort: Stockholm/ Handen

Re: Doubble Dragon Dragster

Inlägg av Tankman »

Hörrö Larsa, om man kollar på Leffes bil så måste ju frågan komma: vad är det som finns kvar av den halva modellkartongen som han kånkade hem?
Ser ut som om allt är scratchat (respekt)!
Mats
Mats Stråhle
Skriv svar