Doubble Dragon Dragster

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Doubble Dragon Dragster

Inlägg av LarsaQ »

Tankman skrev:Hörrö Larsa, om man kollar på Leffes bil så måste ju frågan komma: vad är det som finns kvar av den halva modellkartongen som han kånkade hem?
Ser ut som om allt är scratchat (respekt)!
Mats
Nåja. så är det väl inte, blocket och kompressor har använts så här långt.Mer av det som finns i lådan kommer att användas helt klar då den innehöll en massa viktiga delar till byggena så nog fanns det anledning för oss att köpa den av dig.Bygga den direkt ur lådan dock är inget någon av oss var så intresserade av.

Eftersom vi delade på grejerna så får man ju bända lite på byggkunskapen eller hur 8=).Själv kommer jag att behöva scratcha en hel del med vilket du kommer att få se framöver, det tar en stund till bara innan jag har kommit dit då jag har varit fullt sysselsatt med att gjuta grejer i resin som behövs för bygget.
Alltså ett bygge i den större skolan..
8=)
Larsa
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Doubble Dragon Dragster

Inlägg av LarsaQ »

Nu lite av mitt pysslande,jodu Mats lådan innehåller en massa riktigt goa grejer som är mer än värda att ta vara på. Det är ju så att det inte vimlar av extragrejer i denna skalan. Mycket kan man få tag på men det gäller att vara vaken när det dyker upp saker framfören.
Bild
Lite kemi arbete under ett par kvällar och sedan har man vad som behövs för framtiden.
Bild

Under morgondagen kommer vi att påbörja rambygget till våran egna dragster så häng på nästa uppdatrering

Larsa
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Doubble Dragon Dragster

Inlägg av Lars Befring »

Hin Håle!!! värsta produktionslinan!!! va använder du för silikon/resin?

det här kan ju bli hur kul som helst!!!

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Doubble Dragon Dragster

Inlägg av LarsaQ »

Du har PM Lasse
Skriv svar