P51 Mustangen klar! (bilder sida 3)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: P51 Mustangen klar! (bilder sida 3)

Inlägg av magnusf »

Det där är en otroligt utskälld byggsats men jag kan då inte se något fel på den! Kanonsnyggt! Jag måste säga att jag är väldigt förtjust i den skitiga looken, det känns väldigt äkta.

Hälsningar

Magnus
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: P51 Mustangen klar! (bilder sida 3)

Inlägg av Stellan »

magnusf skrev:Det där är en otroligt utskälld byggsats men jag kan då inte se något fel på den! Kanonsnyggt! Jag måste säga att jag är väldigt förtjust i den skitiga looken, det känns väldigt äkta.

Hälsningar

Magnus
Jag vet inte vad kritiken har bestått av men vad jag vet så spacklades vingarna för luftströmningens skull och man kanske från modelltillverkaren kunde minskat på antalet synliga nitar av den anledningen. Alternativet är ju att man som byggare spacklar och målar silver, alltså inte alurent. Snyggt byggt och målat oavsett vad alla säger om modell och "borde vara".
Stellan Schroeder Englund
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: P51 Mustangen klar! (bilder sida 3)

Inlägg av Henrik R »

Ja, Dragon har fått väldigt dålig kritik för 1/32 mustangen. Det visste jag redan innan jag köpte den. Men att köpa en Tamiya Mustang för nästan 2000 kr kändes för mig fel. Erik Hagmans Tamiya J26 Mustang 1/32 gillade jag mycket och det må vara en bättre modell antagligen, men för vilket pris? Jag var nära att köpa Tamiyan ska ni dock veta. Av alla recensioner och byggen av Dragons Mustanger så ser jag INGEN som i slutändan påstår sig att den är helt värdelös byggsats. För det är den då rakt inte så här i efterhand. Den är fullt godkänd tycker jag,visst den har sin små fel här och var, men det har alla modeller.Många reagerar och gillar inte det skarpa panellinjerna och alla små rivets. Men det är väl antingen eller. På ett Bare Metal flygplan ser man ju knappt skarvar alls om jag ska vara ärlig. Men jag tycker det bryter av den annars tråkiga flata ytan som skulle bli. Modellen "ser" mer levande ut trots att det inte ska vara så på riktigt. I Idag är jag glad att jag inte köpte en 1/32 Tamiya, för jag sparade 1100 kr som jag kan lägga på andra modeller istället. :-)
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: P51 Mustangen klar! (bilder sida 3)

Inlägg av Stellan »

Absolut ska man köpa och bygga sina modeller som man vill, inte tu tal om annat. Och visst har plånbokens storlek på hålet betydelse, vem ska komma och ha åsikter om det? Sedan har vi ju modenycker och lokala önskemål om nitarnas storlek mm. Tycker du ska vara jättenöjd med din modell, vi som sett ditt bygge är ju det :D
Stellan Schroeder Englund
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: P51 Mustangen klar! (bilder sida 3)

Inlägg av Henrik R »

Tack för alla vänliga kommentarer om Mustangen! Det värmer! :-)
Trollis
Inlägg: 123
Blev medlem: 25 jan 2012, 23:39
Ort: Åre

Re: P51 Mustangen klar! (bilder sida 3)

Inlägg av Trollis »

Henrik R skrev:Jag är osäker på om Hvars kom i bruk före 1943, Den skulle ju ersätta FFAR:s som var lite sämre fart på. Men syftet var nog för att komma med ett motmedel mot ME262 och 162:orna runt 1944-45. I korea användes HVARS flitigt iaf.
Användes inte HVARS i Stilla Havs kampanjerna?

En MEGATJUSIG Musse blev det iallafall. :shock:
Bomberna var värkligen ett lyckat drag.


MvH Anders "Trollis" Bernhardsson
"Time to find out who you really are.. what are your hobbies and interests?"
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: P51 Mustangen klar! (bilder sida 3)

Inlägg av Janne.S »

Outstanding, sketa snyggt!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: P51 Mustangen klar! (bilder sida 3)

Inlägg av Henrik R »

Trollis skrev:
Henrik R skrev: Användes inte HVARS i Stilla Havs kampanjerna?

En MEGATJUSIG Musse blev det iallafall. :shock:
Bomberna var värkligen ett lyckat drag.


MvH Anders "Trollis" Bernhardsson
Jag var ute och cycklade. Hvar:s är markmålsrobotar. Inte Air unt Air som jag trodde. Och den kom i tjänst juli 1944,Så den bör ju ha använts i Stilla Havs krigen.
Tack för att ni gillade Mussen!
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: P51 Mustangen klar! (bilder sida 3)

Inlägg av Stellan »

Henrik R skrev:
Trollis skrev:
Henrik R skrev: Användes inte HVARS i Stilla Havs kampanjerna?

En MEGATJUSIG Musse blev det iallafall. :shock:
Bomberna var värkligen ett lyckat drag.


MvH Anders "Trollis" Bernhardsson
Jag var ute och cycklade. Hvar:s är markmålsrobotar. Inte Air unt Air som jag trodde. Och den kom i tjänst juli 1944,Så den bör ju ha använts i Stilla Havs krigen.
Tack för att ni gillade Mussen!
HVAR sätter jag i samband med framför allt Corsair under VK 2 (även P-38 och F6F) och Mustang F-51 under Korea. Om man ska va sån ;)
Stellan Schroeder Englund
Björn G
Inlägg: 356
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:44

Re: P51 Mustangen klar! (bilder sida 3)

Inlägg av Björn G »

Vrålsnygg! Jag gillar nitar, i synnerhet på metallrena plan, varför jag inte har några större problem med detta. Det ser brutalt och läckert ut! Snyggt jobbat!
Skriv svar