Eriks puttriga lilla Austin...

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Johan_Röd
Inlägg: 516
Blev medlem: 27 jan 2012, 18:38

Eriks puttriga lilla Austin...

Inlägg av Johan_Röd »

I en tidigare tråd frågade jag vad folk byggde på semestern och då skrev jag att jag byggde denna Austin.
Då hävdade folk att "den s a s inte fanns" eftersom inga bilder syntes till.
Men här är den! Håll till godo!
Hilsen Øken-Erik
Bild
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: Eriks puttriga lilla Austin...

Inlägg av Öken-Erik »

Hej!

Tack för hjälpen Tor! :-)

Austinen är alltså långt ifrån färdig, målningsarbetet har bara påbörjats o hjulen sitter fast med häftmassa...

Färgerna är inte "skitbrun" som mina "vänner" påstod på mötet igår utan "Tank Brown" samt "Horizon Blue". :-)

Tanken var att bilarna liksom skulle flyta ihop med horisonten... och NEJ det är inte något som bara britterna skulle kunna komma på! Jag är helt säker på att både fransmän o italienare skulle kunna komma på liknande brilianta ideer!

Öken-Erik

CU@C4
FredrikAlmlöf
Inlägg: 152
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:47
Namn: Fredrik Almlöf
Ort: Uppsala

Re: Eriks puttriga lilla Austin...

Inlägg av FredrikAlmlöf »

Snygg modell och snyggt kamouflage. Den blev tuff med sina dubbla torn.

Och hur var det nu då? Fanns den?

Mvh Fredrik
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Eriks puttriga lilla Austin...

Inlägg av SvenYoung »

Den blev riktigt läcker, Erik! Gillar verkligen färgtonerna, och bilen är riktigt häftig.

Det var den här du köpte på Moson, eller?

Hur var den att bygga?
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: Eriks puttriga lilla Austin...

Inlägg av Öken-Erik »

Absolut!

Byggdes i flera olika serier under WW I. Dom allra flesta på beställning från Tsar Ryssland, sedan kom ju den där revolutionen...
Så dom sista (jag tror det var 46 st men är inte helt säker) användes av britterna, framförallt i Kaukasus och sedan i Fjärran Östern.
Men ett litet antal (16st?) fick 17th Battalion, Tank Corps som använde dessa under sommaren/hösten 1918 på västfronten och det var dessa som hade denna något udda målning.

Öken-Erik

CU@C4
Senast redigerad av Öken-Erik den 29 aug 2012, 18:19, redigerad totalt 1 gånger.
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: Eriks puttriga lilla Austin...

Inlägg av Öken-Erik »

Yupp!

"Smugglades in i korg via Trelleborg.." :-)

Hittade den hos samma handlare i år som jag hittade min st Chamond hos i fjol.
Eller rättare sagt Jacob hittade den och frågade mej om inte detta var en "Erik-mobil" liksom... Och det var den ju.

Ganska enkel att bygga, fick dock fixa ett extra hjulpar till den bakre axeln då britterna använde dubbelhjul o ryssarna enkelhjul, tyvärr skickade tillverkaren bara med enkelhjul men Emil gjöt upp extra hjul till mej (Tack Emil!!!).
Dekalerna var tyvärr inte fullständiga så det blev ill att maska hela rasket.
Sedan har jag lagt till lite smågrejor efter foton o så (modellen vra lite basal) och det kommer att bli lite till.

Öken-Erik

CU@C4
FredrikAlmlöf
Inlägg: 152
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:47
Namn: Fredrik Almlöf
Ort: Uppsala

Re: Eriks puttriga lilla Austin...

Inlägg av FredrikAlmlöf »

Bra! Med ett sådant utseende skulle det ju kunnat vara ett påhitt... Tills man kommer ihåg att den är brittisk. ;)

Sedan måste man ju också komma ihåg att allt brittiskt är snyggt bara för att det är brittiskt. Jag kan sträcka mig till att vissa skapelser kan betecknas som fulsnygga, men de är fortfarande snygga. :D

Mvh Fredrik
Chrille
Inlägg: 69
Blev medlem: 30 maj 2012, 20:33
Namn: Christer Andersson

Re: Eriks puttriga lilla Austin...

Inlägg av Chrille »

Snyggt jobbat, jag gillar gamla pansarbilar. *tummen upp*
Vir prudens non contra ventum mingit. Visa män urinerar inte i motvind.
Bengt Johansson
Inlägg: 169
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:49

Re: Eriks puttriga lilla Austin...

Inlägg av Bengt Johansson »

Syns lång väg att inte dekalerna är fullständiga -det tyska korset är ju bara halvt tex!? Det fixar du nog lätt ska du se annars så kan jag ;)

Kanontuff -lite fetare fälgar och däck så passar den på vilken Hot Rod träff som helst :D

/B
AndersR
Inlägg: 221
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:03

Re: Eriks puttriga lilla Austin...

Inlägg av AndersR »

Och när det Gäller Eriks små söta pansarbilar måste väl detta vara en bra referens att söka ideer till dioramor och vingetter i:

Bild

http://hmv.com/hmvweb/displayProductDet ... sku=706227

Detta appropå tråden om M.A.S.H.

8-)

/Anders
Skriv svar