En stegosaurus!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Micke A
Inlägg: 467
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:08

En stegosaurus!

Inlägg av Micke A »

Meng är ena riktiga skämtare..... :lol: Så här står det på boxarten.

Bild

Så här ser resten av lådan ut.... Mengs Minenräumer VsKfz 617. Den skulle röja minor enbart genom sin tyngd och stora hållbara hjul.

Bild

Å så här ser den ut byggd!
Bild

Lättbyggd, tog mig tre kvällar. Banden har tyngder ilagda så den ska "sitta bra"

Bild

Målad med i huvudsak Tamiyafärg, ganska mycket tonat på olika delar av schassiet. Några filter och washer från AK-

Bild

Imponerande hjul.....

Bild

Några detaljbilder

Bild

Bild

Jag har använt en pensel och sprutan för att skvätta på smutsen.

Bild

Hoppas den kan glädja och inspirera någon!

Micke A
som ni vet gillar udda förebilder.....
Andreas Grewin
Inlägg: 277
Blev medlem: 26 jan 2012, 08:07
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: En stegosaurus!

Inlägg av Andreas Grewin »

Den har du gjort riktigt bra Micke! Kul modell ifrån Meng också. Hoppas att de fortsätter att släppa balla modeller.

Du har inget stativ till kameran så att du kan fota utan blixt? Bilderna där bakgrunden är som vitast är bra då man ser den fina modellen ordentligt :)
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: En stegosaurus!

Inlägg av MiniStuff »

sicket monster! Härlig förebild också... har längtat efter den i plast sen jag såg den byggd i resin för en herrans massa år sedan.

Snyggt målat och nedsmutsat, tummar upp :D
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: En stegosaurus!

Inlägg av Erik_G »

Förstår inte problemet? Ser ut som en dinosaurie, så det måste vara en dinosaurie!

Helt vansinnig vagn.
Håller med i hyllningskören, snyggt vädringsarbete!

/E
Micke A
Inlägg: 467
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:08

Re: En stegosaurus!

Inlägg av Micke A »

Tackar å bockar!

Ja, det där med kameror är en annan historia.... jag tror att i stort sett alla bilder är tagna utan blixt med kameran på stativ :cry:

Ni får väl bedöma / döma ut den live under hösten ;)

Micke
Bengt Johansson
Inlägg: 169
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:49

Re: En stegosaurus!

Inlägg av Bengt Johansson »

Den texten hade jag missat - kul :)

Så nu har du en sån i hyllan också Micke. Jag har ju en föregångare till Meng (ett as till byggsats som jag inte mins namnet på just nu) men kunde inte låta bli en riktigt bra modell också -får se när den ev. blir byggd ;-)

Ser kanon ut trot att den saknar just en kanon :P

/B
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: En stegosaurus!

Inlägg av Öken-Erik »

RPM
Bengt Johansson
Inlägg: 169
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:49

Re: En stegosaurus!

Inlägg av Bengt Johansson »

Tack Erik så var det -hade förträngt ;-)
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: En stegosaurus!

Inlägg av SvenYoung »

Hehe, ja meng verkar ha fastnat för dinosaurier. Modellerna de har släppt hittills är klassificerade i olika dinosaurie-klasser. Undrar vad tanken är där?

Nu till din modell, Micke!

Riktigt tjusig! Gillar målningen och vädringen. En rolig maskin, man kanske skulle testa och bygga en.

Fast, det finns fler urballa grejor på gång från Meng, tex Tortoise. Vem hade trott att den vagnen skulle komma ut i plast.? Kul med tillverkare som vågar ta språnget med helt udda grejor.

Antar att vi får se Stegosaurusen i Gtb och/eller Malmö i höst?
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Micke A
Inlägg: 467
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:08

Re: En stegosaurus!

Inlägg av Micke A »

Bengt Johansson skrev:Den texten hade jag missat - kul :)

Så nu har du en sån i hyllan också Micke. Jag har ju en föregångare till Meng (ett as till byggsats som jag inte mins namnet på just nu) men kunde inte låta bli en riktigt bra modell också -får se när den ev. blir byggd ;-)

Ser kanon ut trot att den saknar just en kanon :P

/B
TacK B!

Skulle vara kul att se en ny version från dig..... Vilket husdjur skulle du ta död på nu???? :shock:

Micke
Skriv svar