Curtiss H-75 dubbelbygge, Arma Hobby 1/72

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till sex bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: Curtiss H-75 dubbelbygge, Arma Hobby 1/72

Inlägg av magnusf »

Vänner! Tack för vänliga omdömen! Jag ska sluta sura över de här och ska ge byggsatsen ytterligare en chans när/om den kommer ut i RAF och/eller finsk variant!

Vad gäller Mustangen så släpper Arma den för förbeställning nu på fredag, jag har satt väckarklockan... Den ser väldigt fin ut på bilderna de släppt!

Och speciellt för André, klippt från Armas produktsida: Unique feature – the only 1/72 Mustang kit with correctly represented puttied wing panels.

Hälsningar

Magnus
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

Båda planen blev superbra. Intressant att du använde AK Silveraktiga skokräm den verkar funka bra.
Hoppas att Arma snart släpper RAF eller finska varianter.
Jag har aldrig byggt en modell från Arma men jag har deras PZL i 1/48. Kanske dags att bygga den.

Anders E
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Jodå Magnus, jag hänger på låset. Arma Hobby's Mustang har jag väntat länge på. Det är mycket nytt på den. Inte bara på vingarna (spana in oljekylaren)... ;)

Mvh. André

Screenshot_20250903_214255_Chrome.jpg
Screenshot_20250903_214255_Chrome.jpg (84.53 KiB) Visad 1846 gånger
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Anders! PZL i 1/48 är en väldigt fin byggsats, den tycker jag ska upp på byggbordet snarast! Vad gäller skokrämen så ska man nog fundera över en strategi för att använda den, kanske på mindre metalldelar och enskilda paneler? Tror inte jag gör om det med en hel modell med tanke på de nackdelar som det ändå hade (gick inte att måla över, lite känsligt, löses av enamel-wash...).

André! Luftintaget har jag redan provbyggt, det är samma konstruktion på B-Mustangen :) ! Väldigt nyfiken på hur vingen ser ut. På bilderna ser det väldigt mycket ut som samma stil på byggsatsen som B-Mustangen vilket bådar väldigt gott.

Hälsningar

Magnus
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Jag var en av dem som "lobbade" för en spacklad vinge. Roligt att det slog igenom. Jag lämnade även underlag för S 26. Men det dog nog lite på grund av plåtarna på sidan av flygkroppen även om kamerakåpan hade varit enkel...

Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Andre B. skrev: 04 sep 2025, 08:52 Jag var en av dem som "lobbade" för en spacklad vinge. Roligt att det slog igenom. Jag lämnade även underlag för S 26. Men det dog nog lite på grund av plåtarna på sidan av flygkroppen även om kamerakåpan hade varit enkel...

Mvh. André
Du kan nog få som du vill ändå: en etsad ritsmall för plåtarna och kamerakåpan som 3D-print. Jag håller tummarna, det vore kul!

Hälsningar

Magnus
F Porsche

Inlägg av F Porsche »

Snyggt byggt och men också framför allt så väldigt bra plåtat.
Skriv svar