Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Här kommer lite bilder på en SK-60 i 1:48 från Pilot Replicas jag fått klar tidigare i år. Modellen kompletterades med resinstolar, hjul och stege från samma företag. Lite eget pyssel i cockpit. Frihandsmålning med MRP:s svenska kulörer.
Tack Magnus
Jo, se jag är blandmissbrukare jag...
Man lär sig alltid något av att bygga i olika genrer och skalor, man grundar och pre-shadar på olika sätt, vädring, filter, post-shading, pin wash etc. Man kan låna lite erfarenheter mellan flyg, pansar, fartyg och figurer där det lämpar sig.
Tack för det vänliga omdömet Magnus, själv tycker jag nog att blekningen på ovansidan blev lite för mycket.
Ingvar! jag gjorde en SK-60 i skala 1/48 innan den kom ut som modell. Pc och balsa, var en massa jobb innan den till slut var klar. Men jag blev less att vänta på en injektionsgjuten, och Nej, jag har inte byggt Pilot replicas . Däremot kämpat mig igenom ett antal Marivox , och då menar jag kämpat
//Lennart
Jag har Marivox modellen i hyllan, den där fotoets ingår. Den är lätt påbörjad, kanske något att slutföra när höstmörkret sätter in. Det kommer nog att bli lättare att bygga den nu när jag fått ihop en i den större skalan, -jag menar nu vet man ju var allt skall sitta...
SK60 är en fräsig och sportig liten maskin. Du har fångat den bra.
Apropå blandmissbruk så är det rätt många likheter mellan militärt flygbygge och militära fordon. Civila fordon och civila bilar är dock en annan genre. Men är man duktigt på "militärt" så klarar man såväl flyg som fordon.
Jo Marivox modellen är ju byggbar helt klart, lite stökig här och där, och vill man gärna ha ett speciellt objekt som modell, så är man väl oftast beredd att lägga ner lite arbete för att göra den. Och du kommer säkert att göra det.
//Lennart
Lennart, min Marivox ligger inte högst upp i stashen, det finns så mycket annat kul som lockar mer just nu. Men den kommer nog att bli byggd.
Holst, min byggtakt är väl inte särdeles hög men jag har ju inte publicerat något på tio år. Jag lämnade Photobucket av kända skäl (krävde 400USD om året i avgift!) Sedan tog jag mig inte för att ordna en nytt sätt att länka bilder förrän alldeles nyss. Byggt har jag däremot gjort. Så nu har jag inte bara en stash att bygga utan också en stash att publicera
Det kommer mera....
PS. I min stash finns en Foose Chevy Impala..... joråsåatte