Som liten gosse tittandes i Tamiyakataloger var en av de modeller som fångade mitt öga M551 Sheridan min sin enorma eldrörskaliber. Jag har en halvbyggd Tamiya M551 på hyllan. Det är mer av en leksak...
Ryefields M551 "is-da-shit". Underbar att bygga, enda kompletteringen jag använt är Masteclubs band. För de senare skippade jag de ömtåliga resinbultarna som antingen gick av eller ramlade ur. 0,5 mm rundstav från Evergreen satt som en smäck, bara att trycka in, skära av med ett rakblad, repetera...
Jag har hittat några bilder på nätet från operation Just cause 1989 i Panama, varav en inspirerat mig till ett mindre diorama/vinjett.
-For discussion purpose only-

Jag hade tänkt befolka plattan med några civila. En pojke med boll från SSR (endast grundmålad här) är en bra början. Jag trodde det skulle räcka men det ser rätt tomt ut eller hur? Ryggmärgen säger addera en massa skräp överallt, men som syns på bilden från tiden är det ganska välstädat. Jag har svårt att hitta fler civilister, gärna damer, som kan passa in. Speira, SSR, Miniart verkar inte ha något som passar i denna tid och miljö. Är det någon här som har ett tips, gärna promenerande...
Så här långt har jag kommit hittills;

Tack på förhand,
/Ingvar