Efter ett tags byggtorka och en avstickare till modellskeppsbygge tänkte jag lägga upp en ny tråd igen.
Här är Trumpeters 2S7 Pion i 1/35 innan färg. Förlagan är en rysk 203mm bandkanon från 1975/76.
Passningen av delarna är bra, ibland onödigt trångt mellan lådor/behållare, lite milt våld krävs ibland.
Jag kan tycka att många av de millimeterstora delarna kanske inte är nödvändiga, det hade gått att få en snygg modell även utan de alla minsta delarna. (Och ja, jag vet att jag borde skaffa glasögon...

Jag förstår inte hur de tre i besättningen i främre kupén får plats, de måste sitta med knäna uppdragna till hakan för att få plats.
De övriga fyra i besättningen färdas i ett slutet utrymme i mitten av vagnen.
För att underlätta laddning används en hydraulisk arm/laddstake. Bandaggregatet känns igen från den samtida T-80-familjen.
Det enda som saknades i byggsatsen var öglorna till bogservajrarna, de kommer ersätts med några ut reservdelslådan.
En liten indikation på storleken på denna 46-tonspjäs syns i en jämförelse med den lilla 9-tons "flygviktaren" 2S9 Nona byggd på BMD-chassi.
På återseende
/Tomas