/Ingvar
CV9040 vårövning
Re: CV9040 vårövning
Tack så mycket för de vänliga omdömet Lennart
/Ingvar
/Ingvar
-
Plasticbattle
Impressive model - both the CV and figures/camo. Nice job.

Frank Glackin
The problem with common sense, is that it´s not that common!
http://plastic-battle.blogspot.se/
The problem with common sense, is that it´s not that common!
http://plastic-battle.blogspot.se/
Jag återkom precis från min socialamedierfasta som pågått under hela fastan. Och det har hänt saker minsann. Forumet är nedlusat (kanske fel or i det här sammanhanget) med helt underbara byggen. Och värst, eller bäst, är kanske Ingvar med ännu ett maaaagiskt bygge med svensk tema.
Ja, vad ska man säga mer? Lysande? Fantastiskt? Makalöst?
Nä, jag säger bara - See you at C4-Open!
Ja, vad ska man säga mer? Lysande? Fantastiskt? Makalöst?
Nä, jag säger bara - See you at C4-Open!
holst
CU@C4
CU@C4
Tack Holst, spara på superlativen, så bra är det inte...
Du har inspirerat mig till ett LVKV 90 bygge med en bild du tog på en dito i Malmö för ett antal år sedan. Jag flyttade dock ut i skogen, men maskeringsnät på radardomen fick vara med. Några bilder på bygget hittar du i "in the works"
/ Ingvar
Du har inspirerat mig till ett LVKV 90 bygge med en bild du tog på en dito i Malmö för ett antal år sedan. Jag flyttade dock ut i skogen, men maskeringsnät på radardomen fick vara med. Några bilder på bygget hittar du i "in the works"
/ Ingvar
Kul att du inspirerats av en en bild jag tagit. Och jodå, jag har sett det bygget också här på forumet. Men jag kommenterar inte. Jag sparar på superlativen.Ingvar skrev: 23 apr 2025, 11:01 Tack Holst, spara på superlativen, så bra är det inte...
holst
CU@C4
CU@C4
Snyggt bygge - du har verkligen fått till tygkänslan i cammodräkterna !
-
Anders.Edblad
Ett superfint bygge och ett fiffigt sätt att göra halkskyddstejpen på.
Anders E
Anders E
Senast redigerad av Anders.Edblad den 01 maj 2025, 09:17, redigerad totalt 1 gånger.
Tack teeoo och Anders. Vad gäller tygkänslan kan jag bara tacka Speira, de 3-printade figurer som jag använt är vad jag förstått scannade av riktiga människor vilket ger helt naturligt fall på tyget.
Anders, -det besvärligaste är att skrapa bort den halkskyddsyta som finns på modellen. Här använder jag avbrutna brytbladdelar som med min Dremel och kapskivor kapat till olika "skrapbredd". Jag håller dem sedan rakbladsskarpa med ett bryne. Modellbygge hos mig handlar ganska ofta om att göra verktyg och mallar så att jag kan åstadkomma det jag vill.
/Ingvar
Anders, -det besvärligaste är att skrapa bort den halkskyddsyta som finns på modellen. Här använder jag avbrutna brytbladdelar som med min Dremel och kapskivor kapat till olika "skrapbredd". Jag håller dem sedan rakbladsskarpa med ett bryne. Modellbygge hos mig handlar ganska ofta om att göra verktyg och mallar så att jag kan åstadkomma det jag vill.
/Ingvar