F15E Strike Eagle 1/48 är klar!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

F15E Strike Eagle 1/48 är klar!

Inlägg av Henrik R »

Igår gick det av stapeln. Modellen en F15E Strike Eagle, inköpt av en Luleåbo som ville ge Strikern ett värdigt hem så strikern slapp skämmas i lådan :-)

Nåväl, Det är inget jätteprojekt, utan det mesta är OOB tänkte jag. Men man vet aldrig..när man ser Academylådan med alla spruesen så tror man på ett OOB bygge. MEN MEN jag har redan byggt om stolarna då dom var riktigt spartanska..Cocken däremot tycker jag duger alles tider!..Nåväl Let it begin.

Denna besten ska byggas!
Bild

Hmmmm......ganska så....tomma!!..Måste fixas till. dock inga eftermarknadsprylar..utan jag får tager vad jag haver...
Bild
Ryggstöd och sits!
Bild

Bild

Bild

bättre så eller? asså mot stolen som följde med lådan...
Bild


Vidare så bygger vi cockpit..hmm..
Bild

Efter wash,färg,mer wash,limmande och fixande så ramlade ena stolen på plats i cocken.
Bild

Sparkade in cocken i förskeppet så man får lite stuk på grejjerna, torrborstad och klar!!!.
Bild

Bild

Det var alles för idag..Ska göra klart sista stolen i morgon..sen är det nog att...montera ihop flyglådan. :-)
Senast redigerad av Henrik R den 13 aug 2012, 12:46, redigerad totalt 1 gånger.
Lennart

Re: F15E Strike Eagle 1/48.

Inlägg av Lennart »

Det ser mycket bra ut Henke /Lennart
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: F15E Strike Eagle 1/48.

Inlägg av Erik_G »

Snyggt jobbat med stolar och cockpit! Bältena, är de hemgjorda, eller fotoets?

Passar på att bjussa på lite bilder på F-15E jag tog nu i somras. Hoppas de kan vara till användning. Kunde tyvärr inte göra en komplett "walkaround" då tid och avspärrningar inte riktigt medgav detta. Notera att bilderna visar två individer med serienumren 12002 och 12003..

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

/E
Lennart

Re: F15E Strike Eagle 1/48.

Inlägg av Lennart »

Oiii! Jag går bananas" Får jag kopiera näst sista bilden Erik ? Lennart
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: F15E Strike Eagle 1/48.

Inlägg av Erik_G »

Kolla din mail.. :-)
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: F15E Strike Eagle 1/48.

Inlägg av Henrik R »

Ohh! Tack för bilderna. Mycket bra att ha till referenser. Den där ser dock ut att vara "tvättad" lite. Inte så mycket battledust..

Dubbelt tack Lennart föressten!
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: F15E Strike Eagle 1/48.

Inlägg av Erik_G »

Nä, englandsvädret är inte optimalt om det är stridsdamm man är ute efter, men lägg märke till nötningen av färgen runt radomen och inte minst runt FLIR-fönstret på LANTIRN-kapseln. Nåt att inspireras av kanske?
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: F15E Strike Eagle 1/48.

Inlägg av Henrik R »

Fint de! Jag gjorde klart sista stolen idag och jag tycker den blev mycket bättre än den första, så jag kommer göra om den oxå. JAg har även slagit ihop fuselaget nu. vi får se vad som händer härnäst.

Bild

Bild

Bild

Bild
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: F15E Strike Eagle 1/48.

Inlägg av Janne.S »

Tjusig Lerhöna det där ju! Fiffig modifiering av stolarna förresten :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Lennart

Re: F15E Strike Eagle 1/48.

Inlägg av Lennart »

Kan bara instämma, fyndig teknik för stolarna/Lennart
Skriv svar