Diorama över en del av Omaha Beach

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Glennaia
Inlägg: 99
Blev medlem: 18 jul 2012, 21:25

Diorama över en del av Omaha Beach

Inlägg av Glennaia »

Vädret har ju inte varit det bästa så jag har valt att lägga min tid på mina två olika dioramas.
Härkommer lite bilder på hur bygget fortskred. Är nästan klar med Landskapet, håller på att köpa en en massa olika gubbar för att placera ut sedan samt lite mer trästockar.

Bild
Bild

Bild
Bild

Bilden som de stackars Soldaterna fick möta :)
Bild
Bild

Håller på att bygga inredning till bunker, bord, pall och vapenskåp.
Bild

Tack till McDonalds för att de bidrog med virke till skyttevärnen:)
Bild

Kommer behöva special konstruera lite bangalores så de kan spränga vallen ju :)
Bild
Glennaia
Inlägg: 99
Blev medlem: 18 jul 2012, 21:25

Re: Diorama över en del av Omaha Beach * Uppdaterad*

Inlägg av Glennaia »

Här kommer lite mer bilder på framstegen som gjorts. Börjar bli nöjd med stranden nu efter att jag har lagt till lit grushögar och highlightat nedslagsgropar från granater. Börjar anse mig klar med stranden. Det sista som skall med är några stock hinder. Nästa steg blir att göra havet som slår upp mot stranden. Men måste först få tag i en Lmc som skall ligga med i bilden.

Bild
Bild

Har även börjat tillverka inredningen till bunkern också. Har gjort ett bord, pall och ett vapenskåp.
Bild
Glennaia
Inlägg: 99
Blev medlem: 18 jul 2012, 21:25

Re: Diorama över en del av Omaha Beach *uppdaterad*

Inlägg av Glennaia »

Ingen som har en L.c.m liggandes? Hemma som vill sälja sin scala 1/35?

1/35 00347 WWII US Navy LCM (3) Landing craft typ som denna gjord av trumpeter.
Lennart

Re: Diorama över en del av Omaha Beach

Inlägg av Lennart »

Finurligt och bra gjort det bygget. Smart att använda papp ,och få det bra dessutom/Lennart
Glennaia
Inlägg: 99
Blev medlem: 18 jul 2012, 21:25

Re: Diorama över en del av Omaha Beach

Inlägg av Glennaia »

Säger bara att limpistolen är en bäste vän när man bråkar med papp. :)
Glennaia
Inlägg: 99
Blev medlem: 18 jul 2012, 21:25

Re: Diorama över en del av Omaha Beach *uppdaterad*

Inlägg av Glennaia »

Håller på med att tillverka lite bät som ska sitta på sidan av Lvcp:en, min fråga är funkar denna i skala 1/35. linan jag använder är sådan kökslina om man brukar linda kött med?

Bild
Lennart

Re: Diorama över en del av Omaha Beach

Inlägg av Lennart »

Ser onekligen grov ut.Gå till Ica och köp en påse lök istället.Det brukar ligga i fina nätpåsar/Lennart
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Diorama över en del av Omaha Beach

Inlägg av Stellan »

Varför ska du ha nät på LCVP:n?
Stellan Schroeder Englund
Glennaia
Inlägg: 99
Blev medlem: 18 jul 2012, 21:25

Re: Diorama över en del av Omaha Beach

Inlägg av Glennaia »

Har sett på visa bilder det satt nät på dem så de kunde klättra av från sidorna på båten. Har löknät påse hemma, får kolla in den
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Diorama över en del av Omaha Beach

Inlägg av Stellan »

Du menar inte att det var nät på de stora attackfartygen som bar LCVP och LCM 3 till landstigningen då? Har sett några tusen bilder på landstigningsbåtar men aldrig att de mindre landstigningsbåtarna skulle ha nät över sidan. Nyfiken på en sådan bild, har du någon att dela med dig av?
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar