M4A3E8 Sherman (Färdig på s.4!)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: M4A3E8 Sherman (Nya bilder på s. 3!)

Inlägg av Joakim Hultman »

Och så var den äntligen färdig, lagom till helgens 08 Open!

Bild

Bild

Bild

Bild

Jag vill passa på att tacka alla för ert stöd genom bygget, och i synnerhet herr Grewin som hjälpte mig med mycket konstruktiv kritik.

Men den som förtjänar min tacksamhet allra mest är den som varit min främsta inspiration och ledstjärna genom projektets gång:
Bild
Det står klart att utan Kan Mi Youn hade hela koreahalvön idag styrts av Kim Jong Un.
Robert A
Inlägg: 556
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:04
Ort: Nacka

Re: M4A3E8 Sherman (Färdig på s.4!)

Inlägg av Robert A »

Har för mig jag sett denna tank tidigare på Open för ett par år sedan.. jäkligt trevligt bygge även om jag personligen inte bygger amerikanare.
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: M4A3E8 Sherman (Färdig på s.4!)

Inlägg av SvenYoung »

Toppenfin, Joakim! Snyggt målat och vädrat! Lycka till på Open, önskar jag kinde vara där och se den.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: M4A3E8 Sherman (Färdig på s.4!)

Inlägg av Lars Befring »

Snyggt och Charmigt! ska bli kul att se den i helgen!

BTW, Kan Mi Youn, kommer att förstå vad som gäller när månen väl är på plats

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: M4A3E8 Sherman (Färdig på s.4!)

Inlägg av Plasticbattle »

Very nice camo and weathering Joakim. I like both a lot. You should add some sort of tie-down for the stowage on the back shelf to complete this. :geek:
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: M4A3E8 Sherman (Färdig på s.4!)

Inlägg av Joakim Hultman »

Tack så hemskt mycket allihop! Känns bra med uppmuntrande ord inför helgen. :)
Robert A skrev:Har för mig jag sett denna tank tidigare på Open för ett par år sedan..
Den här har jag förståss aldrig ställt ut tidigare, men jag vet att någon gjorde en liknande i 1/35 som varit med på både Open och C4.
Lars Befring skrev:BTW, Kan Mi Youn, kommer att förstå vad som gäller när månen väl är på plats
What?! :?
Plasticbattle skrev:You should add some sort of tie-down for the stowage on the back shelf to complete this.
I should, and I will keep the advice in mind for next time. But this one is declared finished, and I can therefore not modify it. Lex Joakim. ;)
Hampus
Inlägg: 87
Blev medlem: 28 jan 2012, 20:02

Re: M4A3E8 Sherman (Färdig på s.4!)

Inlägg av Hampus »

Strålande!!! Gillar packning, målning och den där pop-pinglan!
Andreas Grewin
Inlägg: 277
Blev medlem: 26 jan 2012, 08:07
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: M4A3E8 Sherman (Färdig på s.4!)

Inlägg av Andreas Grewin »

Grymt! Den är verkligen kanonfin!

En sak som jag tänkte på är att det är en väldigt stor kontrast mellan leran och de svarta gummit på hjulen. Om du hade dammat ner vagnen lite på det nedre partiet, antingen med airbrush eller med pigment så tror jag att vädringen hade smällt samman bättre.

Men finfin är den! :)
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: M4A3E8 Sherman (Färdig på s.4!)

Inlägg av Joakim Hultman »

Tack Hampus och Andreas!
Andreas Grewin skrev:En sak som jag tänkte på är att det är en väldigt stor kontrast mellan leran och de svarta gummit på hjulen. Om du hade dammat ner vagnen lite på det nedre partiet, antingen med airbrush eller med pigment så tror jag att vädringen hade smällt samman bättre.
Jag tänkte också på det när jag studerade bilderna. Det blir en god lärdom till nästa gång. :)
Skriv svar