Spits in the sky...

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Spits in the sky...

Inlägg av magnusf »

Kollade din Seafire 47-tråd, otroligt kul att följa bygget. Tror inte det finns så många byggtrådar på nätet på Ventura-byggsatserna, de som byggdes byggdes innan digitalkameran fanns i var mans hand.

Har givetvis en Seafire 47 liggande, frågan är om jag inte har två :) ! Och som du skrev, det underlättar mycket att ha lite vanliga Spitfire-byggsatser att plundra!

Hälsningar

Magnus
Barbarossa
Inlägg: 13
Blev medlem: 11 apr 2023, 14:46
Namn: Ragnar Hedlund

Re: Spits in the sky...

Inlägg av Barbarossa »

Tackar, kul att du gillade den! Ja, det är även när jag ser tillbaka på den ett kul bygge som jag är väldigt nöjd med. Man kanske skulle ha en Ventura-utmaning? Nu när Eduard släppt en massa Spit-lådor som genererar en hel hög med reservdelar så finns ju förutsättningarna att det kan bli något.:-)
Onwards, upwards! / Ragnar H
Spad16
Inlägg: 327
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:46
Namn: Neil Crawford
Ort: Kungälv

Re: Spits in the sky...

Inlägg av Spad16 »

Jag gillar också AZ/KP Spitfire, och inte bara Spitfire, deras Hurricane är också bra. Dock är det som Du säger dom har kassa dekaler.
/Neil
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Spits in the sky...

Inlägg av magnusf »

Ragnar! Med risk för att jag går med på något dumt nu: klart vi ska ha en Ventura-utmaning!

Neil! Har du provat Arma Hobbys Hurricane i 1/72? I så fall, hur står sig AZ mot den? Såg att de haft en riktig tygvinge men den verkar inte vara i produktion nu.

Hälsningar

Magnus
Spad16
Inlägg: 327
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:46
Namn: Neil Crawford
Ort: Kungälv

Re: Spits in the sky...

Inlägg av Spad16 »

Nej Magnus, jag har inte byggt Armas Hurricane. Jag gissar att den är bättre än AZ; om man bara tittar i lådan, vilket man givetvis inte ska göra. Det finns en övertro på det senaste bästa, jag tror inte det blir så mycket bättre än gammal skit, när det väl är byggt och alla misstagen gjorda.
Om man ska massproducera Spitfires eller Hurricane , eller Gud förbjude Bf109 (!) så kan man gott slänga in AZ byggsatser, och ännu sämre förresten.
Min äldsta Spitfire i samlingen (nu uppe i 16) är en Frog MkII med Hasegawa huv, den får stå längst bak, men jag har inte slängt den.
Tygvinge Hurricane har jag en Airfix byggsats till.
Hälsningar Neil
Skriv svar