Magnus bokslut 2023!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Magnus bokslut 2023!

Inlägg av magnusf »

Dags att summera, såhär på det nya årets andra dag!

Ett ganska bra år för att vara Magnus, sju modeller byggda. Som vanligt är allt i skala 1/72!

Bild
Bugatti Racer

Bild

Bild
Två stycken Arma Hobby-byggen, en P-39 och en Mustang, båda med Bud Anderson-tema!

Bild

Bild
Det här har varit en följetong i flera år,Special Hobbys 109:or, och det finns fler i förrådet! De här två blev klara 2023.

Bild

Bild

Och så årets två sista, två stycken 109F från Eduard.

Mycket 109:or och fler kommer det att bli :) !

Hälsningar

Magnus
daza
Inlägg: 170
Blev medlem: 25 apr 2019, 19:39
Namn: Daniel Zachrisson

Re: Magnus bokslut 2023!

Inlägg av daza »

Imponerande produktion både till kvalitet och kvantitet tycker jag. Gillar speciellt Mölders kärra!

/Daniel
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Magnus bokslut 2023!

Inlägg av Stellan »

Maklöst som vanligt. Har du monterat fler vitriner på väggen eller har du bumpat ned dina tidigare byggen så att dessa nykomlingar får rum? Om katten får önska så vore det kul med några kärror från de övriga användarna av 109:an och kanske några tidiga D & E från tiden runt uppladdningen av VK2.
Stellan Schroeder Englund
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Magnus bokslut 2023!

Inlägg av Björn Fransson »

Bugattin är ju bara så häftig! Och de andra som alltid riktigt elegant byggda med hög realismkänsla trots den lilla skalan. Det är svårt att tro att de är i 1/72!
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Magnus bokslut 2023!

Inlägg av magnusf »

Tack för alla vänliga omdömen! Jo, Bugattin sticker ut, både i min produktion och med sitt lite udda utseende i största allmänhet :) !

Stellan! Jag vet att du gillar de där export-109:orna men jag är så fast i mitt tyskträsk... Lovar dock lite finskt och italienskt i G-tråden!

Hälsningar

Magnus
Spad16
Inlägg: 327
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:46
Namn: Neil Crawford
Ort: Kungälv

Re: Magnus bokslut 2023!

Inlägg av Spad16 »

Bra jobbat Magnus!
/Neil
Samba
Inlägg: 33
Blev medlem: 19 dec 2023, 12:23
Namn: Samir Baraka

Re: Magnus bokslut 2023!

Inlägg av Samba »

Bra jobbat. Gillar dina resultat, särskilt färgvariationerna i dina tyskar.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Magnus bokslut 2023!

Inlägg av magnusf »

Tack :) !

Samir! Jag försöker bryta färgerna lite olika för att modellerna inte ska se ut som enäggstvillingar/trillingar/fyrlingar (ja, du fattar :D ). Målar man grönt kan man ha i en droppe gult eller blått för att knuffa färgen lite åt något håll, den tyska RLM 75 drar åt rött så där kan man trixa med det.

Hälsningar

Magnus
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Magnus bokslut 2023!

Inlägg av Plasticbattle »

Never been a fan of aircraft, but always admire your work - perfect detail level and perfect painting. The believable/feint weathering is awesome.
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Magnus bokslut 2023!

Inlägg av magnusf »

Frank! Tack :) ! Moderna byggsatser har inte bara mycket bättre passform, ytdetaljerna gör att det är mycket lättare att få dem att se intressanta ut!

Hälsningar

Magnus
Skriv svar