Bagarboden fortsätter med surdegar

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Bagarboden fortsätter med surdegar

Inlägg av Björn B »

Bild
Fortsätter med surdegar, som jag brukar i slutet av året.

Bild
Hittade lite ubåtar som var nästan färdiga.

Bild
Bland annat en Tysk Type VIIB i 1/350 från Hobby Boss

Bild
Skulle bygga den som U-47 och hade rita dekaler till detta men Alps skrivaren dog så ett alternativ behövdes.
tittade på byggsatsens alternativ för att se om något passade med målningsschemat. Dom nämner inte vad dekalerna är till for individ men jag hittade dekaler som eventuellt är till U-47. Svårt att se i denna skala men jag använde dessa.

Bild
En Revell Typ VIIC i samma skala fanns också, nästan färdigmålad.

Bild
Den fick bli U-81

Bild
Även dom amerikanska Los Angeles klassbåtarna målades färdigt.

Bild
Den första blev SSN-688 USS Los Angeles

Bild
Och den andra SSN-721 USS Chicago

Bild
Bägge i 1/350 från Hobby Boss. USS Chicago är en i 688VLS klassen Dvs en utveckling av Los Angeles klassen som fått "Vertical Launch System"
Den har luckor for missiler i fören. Hobby Boss modell kan byggas i alla tre versioner av 688-klassen. Även den sista 688i, (improved).
Den har också VLS men har fått rodren nerflyttade från tornet till fören.
Senast redigerad av Björn B den 27 dec 2023, 08:42, redigerad totalt 1 gånger.
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Bagarboden fortsätter med surdegar

Inlägg av Knajd »

Fina ubåtar. Har alltid gillat 688:ornas väldigt praktiska design. Flottan hade vad jag förstår velat ha en albacore-form på både Stugeonklassen och dessa men ett långt rör med jämn diameter fick vara nära nog för att lättare bygga dem.
Skriv svar