Bm Lm 218

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Bm Lm 218

Inlägg av Lennart 12 »

Fönster och fönsterlister på plats. Skall bättringsmåla lite runt fönsterkanterna, och så sätta dit fönster galler. Blir ett sådant även på dörrens nedre ruta. Men det tar sig framåt med bygget i alla fall //Lennart
Bilagor
d.jpg
d.jpg (61.05 KiB) Visad 648 gånger
Proosen
Inlägg: 434
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:56
Namn: Niclas Proos
Ort: Falun

Re: Bm Lm 218

Inlägg av Proosen »

Mycket tråkigt att inte få ta del av fina plastkonster men jag förstår dig också då jag upplever samma tendens för mina civila fordon.
Men jag lägger trots det upp något ibland bara för att blanda upp allt kamoflerat med något som sticker lite mer i ögonen.

Hursomhelst, jag gillar dina fina och ibland egensinniga projekt.


/Niclas
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Bm Lm 218

Inlägg av magnusf »

Inte mycket kvar nu, du borde hinna röja lite snö med den innan vintern är över :) !

Vad bygger du från för underlag? 3-plansskisser från maskinkatalog eller instruktionsbok? Rörande däcken så är de ju perfekta kandidater för 3D-printning idag om man inte kan hitta rätt från någon leksak eller annan byggsats.

LM 218 är den enda av baklastarna jag själv kört lite grann, en släkting hade en sådan på sin gård. Rätt primitiva med dagens mått mätt men mycket smidigare än en traktor med frontlastare! Ibland har jag funderat på var maskinen tog vägen, om den överhuvudtaget finns kvar. Den var dock inte i något museiskick, på långa vägar :) !

Hälsningar

Magnus
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Bm Lm 218

Inlägg av Lennart 12 »

Den blev färdig till slut. Dekaler kom dit senare. Tack och hej!
//Lennart
Bilagor
000002.jpg
000002.jpg (48.8 KiB) Visad 486 gånger
000001.jpg
000001.jpg (57.22 KiB) Visad 486 gånger
000003.jpg
000003.jpg (47.39 KiB) Visad 486 gånger
Proosen
Inlägg: 434
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:56
Namn: Niclas Proos
Ort: Falun

Re: Bm Lm 218

Inlägg av Proosen »

Snyggt byggt i vanlig ordning, jag blir fortfarande djupt imponerad av dina färdigheter med diverse plastråvaror!

/Niclas
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Bm Lm 218

Inlägg av magnusf »

Stiligt! Lite lagom skitig, ser helrätt ut!

Kolla in sista bilden så ser ni också varför de här till slut försvann: hytten är fantastiskt liten! Man gjorde vad man kunde för att bredda hytten på den följande generationen maskiner (de som börjar på en 6:a) men med strängare lagstiftning om krav på avstånd till islagsytor i hytterna så gick det inte längre någon gång i början av 80-talet. Med lyftarmarna utanför hytten så är det ett naturligt stopp på hur bred hytt man kan göra.

Hälsningar

Magnus
Skriv svar