Två svenska pilvingar 1/72

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Två svenska pilvingar 1/72

Inlägg av Stellan »

Riktigt fin Hunter! Gillar färgerna mycket och det är extra kul att du använt Vallejo, ett märke som många förfasar sig över men som jag tycker har fantastiska egenskaper för att lägga tunna och närmast transparenta lager över varandra.

Den ofta återkommande frågan om huvens bakre del kan lyftas återigen men kastar ingen skugga över bygget https://www.britmodeller.com/forums/ind ... eful-pics/
.
Om du vill ta ytterligare ett tag med den så kanske en liten sprötantenn på yttervingen ska till? Vet inte om alla hade dessa så det får du kolla upp. Här finns en del J 34or med antennerna i alla fall, rakt ovanför positionen där Sidewindern satt tycks det mig. https://old-forum.warthunder.com/index. ... dewinders/
Stellan Schroeder Englund
Gabriel
Inlägg: 652
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Två svenska pilvingar 1/72

Inlägg av Gabriel »

Då blev äntligen Lansen klar också, i prefekt timing till Open i helgen. Vad passar då inte bättre än en bild med mina bidrag till tävlingen? Ja, det är ingen stor skara, faktum är att dessa två är de enda modeller jag hunnit färdigställa på två år. Ett dåligt resultat även för mig. Förhoppningsvis finns det snart lite mer tid att lägga på modellbygge för min del!

Bild

Fler bilder på Lansen få vänta till efter Open. Jag var bara så sugen på att få ut en snabb uppdatering för att visa att projektet äntligen hunnit i mål!

/Gabriel
FredrikAlmlöf
Inlägg: 152
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:47
Namn: Fredrik Almlöf
Ort: Uppsala

Re: Två svenska pilvingar 1/72

Inlägg av FredrikAlmlöf »

Snyggt slutresultat! Då får man alltså chans att se dem live imorgon?!
/F
Gabriel
Inlägg: 652
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Två svenska pilvingar 1/72

Inlägg av Gabriel »

Tack Fredrik! Ja, du kan absolut se dem live imorgon.

/Gabriel
Fredrik Astlid
Inlägg: 48
Blev medlem: 27 jan 2012, 14:30

Re: Två svenska pilvingar 1/72

Inlägg av Fredrik Astlid »

Känner mig fånigt okunnig men vad rättar bakkroppspluggen till för fel på huntern?
Gabriel
Inlägg: 652
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Två svenska pilvingar 1/72

Inlägg av Gabriel »

Fredrik Astlid skrev: 13 apr 2024, 21:51 Känner mig fånigt okunnig men vad rättar bakkroppspluggen till för fel på huntern?
Pluggen byter ut samtliga små luftintag på flygkroppen kring bakänden på vingarna. Revells byggsats är en sen Hunter, där ventilationen ser annorlunda ut jämfört med den tidiga variant som flögs i Flygvapnet.

Så här dagen efter Open kan jag inte vara annat än nöjd. Jag fick många trevliga samtal om dessa två modeller inte minst kring vädringsteknik, och att jag med Lansen lyckades knipa mitt första guld någonsin var väldigt uppskattat.

Idag tog jag några slutliga bilder på Lansen som därmed får räknas som klar och får ta plats i vitrinen bredvid sin guldmedalj.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Det dyker nog upp en ny byggtråd inom kort. Jag har insett att jag håller arbetet igång något bättre när jag regelbundet skriver en uppdatering!

/Gabriel
aln63
Inlägg: 181
Blev medlem: 06 sep 2014, 09:06
Namn: Anders Lindgren
Ort: Tyresö

Re: Två svenska pilvingar 1/72

Inlägg av aln63 »

Tumme upp. Din lansen blev mycket fin och bra foto också.
Jag hade dessvärre inte möjlighet att vara med på årets open men kommer sannolikt nästa år.
Bra jobbat i alla fall.
/Anders
daza
Inlägg: 170
Blev medlem: 25 apr 2019, 19:39
Namn: Daniel Zachrisson

Re: Två svenska pilvingar 1/72

Inlägg av daza »

Grattis till guldet och trevligt att träffas!

/Daniel
Gabriel
Inlägg: 652
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Två svenska pilvingar 1/72

Inlägg av Gabriel »

Anders. Tack! Bilderna är delvis Magnus förtjänst. Det var tack vare honom som jag till slut skaffade ett ljustält. Det har helt klart förbättrat kvalitén på mina bilder.

Daniel. Tack så mycket, men du tog ju ändå hem några välförtjänta valörer också! Det var verkligen trevligt att träffas. Det är alltid kul att få ett ansikte till de som skriver här på forumet.

/Gabriel
Per-Erik Hedberg
Inlägg: 226
Blev medlem: 28 jan 2012, 17:54

Re: Två svenska pilvingar 1/72

Inlägg av Per-Erik Hedberg »

Två otroligt vackra modeller! Lansen var en av mina absoluta favoriter på Open i lördags. Snyggt jobbat!

Mvh / Per-Erik "Pekka" Hedberg
Skriv svar