Sommarfokker

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Barbarossa
Inlägg: 13
Blev medlem: 11 apr 2023, 14:46
Namn: Ragnar Hedlund

Sommarfokker

Inlägg av Barbarossa »

Här några bilder på ett litet mellanbygge i somras. En mig närstående person ville testa att bygga lite och då köpte jag Arma Hobbys Fokker E.V - tänkte att den närstående skulle få göra nåt färgglatt istället för de tröstlösa grågrönbruna tingestar jag spenderar min tid med.

Den närståendes intresse varade inte mer än en regnig eftermiddag så jag tog själv tag i den här under sommarsemestern. Och det var kanske lika bra att det blev jag som byggde den för den är ju rejält pillig. T ex har ju Arma konstruerat en sinnrik och välment plastbit som ska garantera att landställsbenen hamnar rätt, men jag tyckte den skapade lika mycket besvär som den löste. Målning och inte minst dekaler medförde sina utmaningar också.

Ändå blev det här ett sånt där bygge som modellbyggegudarna log välvilligt mot. Det mesta blev som jag tänkte mig eller lite bättre, även när det kändes som att jag inte hade en aning om vad jag gjorde (som vid målningen av vingens ovansida). Byggd OOB, förutom bälten av frystejp, vilket jag brukar föredra, och lite rodervajrar av plasttråd. En trevlig distraktion, nu återgår vi till grågrönbrunt!
IMG-1285.jpg
IMG-1285.jpg (58.15 KiB) Visad 4086 gånger
IMG-1284.jpg
IMG-1284.jpg (57.61 KiB) Visad 4086 gånger
IMG-1283.jpg
IMG-1283.jpg (49.31 KiB) Visad 4086 gånger
Onwards, upwards! / Ragnar H
Spad16
Inlägg: 327
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:46
Namn: Neil Crawford
Ort: Kungälv

Re: Sommarfokker

Inlägg av Spad16 »

Snyggt!
/Neil
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Sommarfokker

Inlägg av magnusf »

Snyggt Ragnar!

Känner igen problemen med landstället, min blev tyvärr inte riktigt rak och med ett smalt ställ och långa vingar så syns det rätt tydligt. Hur som så är det en trevlig byggsats med en massa roliga märkningar!

Hälsningar

Magnus
Skriv svar