1/72 Eduard Messerschmitt Bf-109F

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
aln63
Inlägg: 181
Blev medlem: 06 sep 2014, 09:06
Namn: Anders Lindgren
Ort: Tyresö

Re: 1/72 Eduard Messerschmitt Bf-109F

Inlägg av aln63 »

Vilken härlig samling :-).
Alla lika välbyggda. Hur står sig Special Hobby i förhållande till Eduard?
Tyckte själv att Eduard-modellen var bland det bästa jag byggt i den här skalan.
Ska bli intressant att följa fortsättningen med G6-varianterna.
Mvh
Anders
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: 1/72 Eduard Messerschmitt Bf-109F

Inlägg av magnusf »

Anders! Jag gillar båda modellerna fast på lite olika sätt. Eduard är nog den bästa modellen, passform och skärpa i detaljerna är outstanding. Special Hobby har fått till en lite annan känsla i sina, passformen är nästan lika bra medan detaljerna är lite nättare och diskretare, samtidigt så är de kanske inte lika skarpa. Special Hobby har mindre och grundare men fler nitar och panellinjerna är nog också något finare. Jag gillar båda :) !

Hälsningar

Magnus
FredrikAlmlöf
Inlägg: 152
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:47
Namn: Fredrik Almlöf
Ort: Uppsala

Re: 1/72 Eduard Messerschmitt Bf-109F

Inlägg av FredrikAlmlöf »

Mycket fina byggen och vilken häftig effekt det blir med alla samlade. Jag måste erkänna att jag, inspirerad av dig, skaffade mig två 109E från Eduard,dvs. Special Hobby-plast... de levde inte riktigt upp till mina förväntningar, men det var kanske någon form av måndagsexemplar; fina nitar på främre delen av vingarna, nästan inga alls på de bakre t.ex. Nu, återigen inspirerad av dig och nu också av Anders, lockar Eduards senare boxningar...
/F
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: 1/72 Eduard Messerschmitt Bf-109F

Inlägg av magnusf »

Fredrik! Special Hobby-109:orna är lite som du beskriver men målar man tunt och vädrar noga så ser det rätt bra ut! Kul att jag kan vara till inspiration/dra ner folk i fördärvet (välj det alternativ som passar bäst :D )

Hälsningar

Magnus
Skriv svar