Björns Bagarbod. M60A1

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Björns Bagarbod. M60A1

Inlägg av Björn B »

Bild
Dags för en ny surdeg. Revell M60A3.

Bild
1999 köpte jag en M60A1 från Galaxy men byggsatsen var väl inte allt för inspirerande så den blev liggande obyggd.
2004 köpte jag en M60A3 som Revell släppt. Fick för mig att bygga en A1 från USMC. Plockade ett par delar från Galaxyn för att konvertera den men några "ERA-block" orkade jag inte ge mig på att tillverka så det hela dog. I september 2018 plockade jag fram den igen i det här skicket.

Bild
En vecka senare hade jag fått på färg. Det fanns Egyptiska dekaler i Revellsatsen så jag bestämde mig för att det fick bli det alternativet även om kanske dekalerna var till fel version, ville bara få den klar.

Bild
Bild
Men det hela dog igen. Utan dekaler stod den på skrivbordet ända tills förra året då jag letade rätt på dekalarket och fick på dom.

Bild
Bild
Bild
Sedan hamnade den på sin gamla plats på skrivbordet tills nu när jag beslutade mig för att få den klar.
Detaljer målades och en mattlack lades på så nu får den vara färdig.
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Björns Bagarbod. M60A1

Inlägg av Knajd »

Nu behöver jag inte älta att jag drar ut på mina byggen! Snyggt!
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Björns Bagarbod. M60A1

Inlägg av magnusf »

Har alltid tyckt att det är en snygg vagn, med motorluckorna som pricken över i! Och det här kamot gör inte det hela sämre.

Hälsningar Magnus
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Björns Bagarbod. M60A1

Inlägg av Lurifax »

Frän!
Egyptiska dekaler är såklart ett extra plus.
holst

CU@C4
Skriv svar