Hasegawa S 35E Draken, 1/48 - Klar!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Hasegawa S 35E Draken, 1/48

Inlägg av Anders.Edblad »

Gruppbygget på BM passar väl dig perfekt!
Den har fått en "Like" av mig där, det får den på det här forumet också.

Anders E
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Hasegawa S 35E Draken, 1/48

Inlägg av Björn Fransson »

Det här är en modell som länge låg obyggd i högen därhemma, alltmedan aftermarketdelarna droppade in. Och ju mer jag planerade, desto mer infann sig det ökända AMS* och den hamnade längre och längre in i skåpet. S 35E är en av mina absoluta Drakenfavoriter vid sidan om den ultimat coola TF-35, så jag ville verkligen få till den här så bra som jag bara kunde och kom mig helt enkelt inte för att komma igång. Det ville till ett Draken-gruppbygge på Britmodeller för att ge mig en spark i häcken att börja bygga. Så till sist blev den både byggd och klar:

Bild

FOD-luckorna kom från Eduards etsark, ett ark som jag nog använt till minst tre Drakar nu.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Jag skull ljuga om jag inte sade att jag var nöjd med slutresultatet. Skavanker och missar finns alltid, men på det stora hela lyckades jag faktiskt med det som AMS-hjärnan hoppades, men så länge fegade ur för att ge sig på: Att bygga min bästa Drake hittills. Men perfekt är den definitivt inte, så det blir fler! Var så säkra! :D

(*AMS=Advanced Modeller Syndrome. Känner du inte till begreppet och kanske även är lycklig nog att har undsluppit att bli drabbad, kan du läsa mer om det här: https://modelersalliance.org/threads/ad ... er.129211/)
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Hasegawa S 35E Draken, 1/48 - Klar!

Inlägg av Knajd »

Du ska vara nöjd med ditt bygge. Din Drake är superb!
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: Hasegawa S 35E Draken, 1/48 - Klar!

Inlägg av MartinN »

Ja, mycket, mycket snyggt, Björn. Jag längtar redan efter nästa! Har du t.ex. byggt någon splirrans ny blank Erik från F11, det är snyggt. Och har du någon med FC-märkning och orange nosband..? Och nog skulle det bli fint med en från F21 med vita fält på fena och vingar? Och med mörkerspaningskapsel på vänster kroppsbalk.
aln63
Inlägg: 171
Blev medlem: 06 sep 2014, 09:06
Namn: Anders Lindgren
Ort: Tyresö

Re: Hasegawa S 35E Draken, 1/48 - Klar!

Inlägg av aln63 »

Hej Björn,
Mycket snyggt bygge. Otroligt detaljerad och välbyggd.
Mvh
Anders
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Hasegawa S 35E Draken, 1/48 - Klar!

Inlägg av Björn Fransson »

Tack ska ni ha!

Martin:
Att bygga FC-individen var faktiskt tanken från början när jag gick med i BM-gruppbygget. Jag hade precis börjat förbereda bygget av FC-19, dvs individen utanför Aeroseum, när jag plötsligt ändrade planer till S 35:an. Så den kommer, var så säker. Och de andra har jag också tänkt på, jag byggde en F 21 J 35D med U-märkning på vingarna en gång i tiden och har även dekaler för de lite udda övningsmärkningarna som de hade. Och en metallblank spanare finns också med på "vill bygga"-listan. :)
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: Hasegawa S 35E Draken, 1/48 - Klar!

Inlägg av MartinN »

Härligt Björn! Framtiden är m.a.o. ljus för 35:or i 48! Det är det där med mörkerspaningskapseln då, jag vet att det varit uppe tidigare på forumet. Nåja, det är inte nödvändigt med en sådan.
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Hasegawa S 35E Draken, 1/48 - Klar!

Inlägg av Janne.S »

Jäkligt snyggt!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Hasegawa S 35E Draken, 1/48 - Klar!

Inlägg av magnusf »

Om den som byggt åtta-nio stycken innan är nöjd med att detta är den bästa hittills så får vi lita på det tycker jag :) ! Svårt för mig att jämföra men den står sig rätt väl på egen hand också, det här är riktigt snyggt Björn! Målning - detaljer - vädring, det är grymt genomarbetat alltihopa!

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Hasegawa S 35E Draken, 1/48 - Klar!

Inlägg av Björn Fransson »

Tack ska ni ha!

Magnus: Ja, men därmed inte sagt att det inte går att göra bättre. :) Lite kul att jag först på nionde försöket lyckades montera RAT:en på helt rätt sätt... Så nog finns det förbättringspotential, alltid! :lol: Jag har väl tre-fyra stycken ytterligare i högen. Märkligt nog har jag fortfarande inte lyckats få ihop en gråmålad 35 Johan i den här skalan. Och kanske hittar jag mod att få till tvåsitsaren vilket decennium som helst. :D
Skriv svar