STRV 121 1/35 Italeri

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
pimpek
Inlägg: 35
Blev medlem: 02 jun 2013, 22:45

Re: STRV 121 1/35 Italeri

Inlägg av pimpek »

99% klart.... lite mindre målningsarbeten kvar samt MG3/KSP94 ska målas klart

Annars i övrigt bör vara klar i dagarna.. ska försöka få ihopa en basplatta /diorama landskap

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: STRV 121 1/35 Italeri

Inlägg av Knajd »

Superfin!
pimpek
Inlägg: 35
Blev medlem: 02 jun 2013, 22:45

Re: STRV 121 1/35 Italeri

Inlägg av pimpek »

Måste ha nån figur i luckorna och hittar inget tidsenligt bland de figurer efter min värnpliktstid.
Närmaste som går att nyttja är Tamiyas US Modern accesories set 35141 med lite modifiering.

Slipade bort remmarna till axelhölstert samt bröstfickorna sedan M90P har dragkedja med invändiga fickor. Filade även upp så mycket under kragarna och lade till brickorna till namn/callsign på bröstet...

Har även tanke med solglasögon till VC som hade varit snyggt eller skidglasögon?

Tack till Erik von Rosen till figuerna :D

Bild
pimpek
Inlägg: 35
Blev medlem: 02 jun 2013, 22:45

Re: STRV 121 1/35 Italeri

Inlägg av pimpek »

När man redan är igång... skidglasögon på 😉
Trevlig kväll på er...

Bild
Lurifax
Inlägg: 902
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: STRV 121 1/35 Italeri

Inlägg av Lurifax »

Toppenbygge!
Och ett helt makalöst tempo. Jag blir helt matt och trött. :)
holst

CU@C4
pimpek
Inlägg: 35
Blev medlem: 02 jun 2013, 22:45

Re: STRV 121 1/35 Italeri

Inlägg av pimpek »

Lite snabbt bygge på figuren. Lade även till fickorna på M90P ärmarna som saknades.
Civila skidglasögon men saknade blank orange viljet får komma senare...


Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
pimpek
Inlägg: 35
Blev medlem: 02 jun 2013, 22:45

Re: STRV 121 1/35 Italeri

Inlägg av pimpek »

Nästsista i Dr Hannibal bygget gjordes ikväll. Basplattan med enkelt gräs och ett staket... återstår att göra texten på basplattans kant...

Tavelram med gipskross och utspätt trälim och sprinklat staticgrass medan ytan var blöt. Staketet gjordes av blandningspinnar ifrån kaffemaskiner och örontopps av trä.

Bild



Bild

Fyra olika nyanser ifrån Vallejo sprayade ifrån olika håll och vinklar...


Bild



Bild

Bild


En kort tid sedan köpte jag en sladdlös airbrush ifrån Amazon för att testa och blev överraskad hur enkelt det är att använda. Inte otymplig som jag mest hade oro över utan balanserad för detta ändamål... kändes helt klart som bra köp.

Batteriet håller långt och gott för de arbeten jag har och de 2 olika ställbara spruttrycken passar mycket gott för de balndningsförhållanden jag hade på Vallejo Air färger na.

Bild
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: STRV 121 1/35 Italeri

Inlägg av Knajd »

Du är väldigt produktiv. Det tog inte lång tid att få bygget färdigt!

En sladdlös airbrush har intresserat mig ett tag - kanske är dags att titta på en.
pimpek
Inlägg: 35
Blev medlem: 02 jun 2013, 22:45

Re: STRV 121 1/35 Italeri

Inlägg av pimpek »

Tack... jo det är ett bra tempo på bygget. Gjorde en del sista grejerna ikväll samt beställde schabloner för texten på basplattan.

De ska komma imorgon med Aimee ifrån Amazon så sista bilderna kommer imorgon...

Kommande/pågående projekt kommer strax i In The Works 😉
pimpek
Inlägg: 35
Blev medlem: 02 jun 2013, 22:45

Re: STRV 121 1/35 Italeri

Inlägg av pimpek »

Då blev det klart ikväll.... kompletterade med B-styrke märkning och buskar till basplattan samt märkningen.

Ett ganska snabbt bygge på 1månad och ganska nöjd med resultatet. Hoppas ni gillat rapporten under denna tid 😁



Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Skriv svar