Ännu fler figurer - Dragon LAPD SWAT Team (6502) (färdiga)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Ännu fler figurer - Dragon LAPD SWAT Team (6502)

Inlägg av Knajd »

Bild

Dålig bild men uniformerna är målade och jag har börjat måla västar och annat som ska vara svart. Oljefärgen är just pålagd och väldigt blank.

I bakgrunden ser ni hur sparsam jag är med att klicka ut oljefärg på kartongen numera och jag använde ändå bara knappt hälften när jag var färdig för kvällen.
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Ännu fler figurer - Dragon LAPD SWAT Team (6502)

Inlägg av Knajd »

Bild

Det går sakta. Figurerna är väl på plats 87 på min prioriteringslista. Jag har fått dit mycket av färgen och uppskattar att de är färdiga till 80 procent. Detaljer på handskar, ansikten och skuggor saknas. Jag har använt oljefärger till 98 procent så då och då har jag ställt dem åt sidan för att de ska få torka. Med rätt spädning och tillsatser blir oljefärger härligt matta.

De ska ju ha en bottenplatta också. Det vore trevligt att ha dem färdiga till midsommar. Nu är det snart semester för mig så jag kan göra dem färdiga.
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Ännu fler figurer - Dragon LAPD SWAT Team (6502)

Inlägg av Knajd »

Skar upp vänster pekfinger när jag skulle göra rent rakhyveln. Har ett jättebandage och allt målande får skjutas fram.
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Ännu fler figurer - Dragon LAPD SWAT Team (6502)

Inlägg av Urban Gardini »

Knajd skrev: 12 jun 2023, 19:24 Skar upp vänster pekfinger när jag skulle göra rent rakhyveln. Har ett jättebandage och allt målande får skjutas fram.
Ännu ett ypperligt argument för helskägg...
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Ännu fler figurer - Dragon LAPD SWAT Team (6502)

Inlägg av Knajd »

Urban Gardini skrev: 13 jun 2023, 20:37
Knajd skrev: 12 jun 2023, 19:24 Skar upp vänster pekfinger när jag skulle göra rent rakhyveln. Har ett jättebandage och allt målande får skjutas fram.
Ännu ett ypperligt argument för helskägg...
Snittet i fingertoppen läkte på en vecka så jag har fortsatt med figurerna. Jag gav handskarna lite högdagrar, snyggade till skyddsglasögonen, målade och fixade smådetaljer samt snyggade till det jag missat. Nu är figurerna till 90% färdiga.

Det som är kvar är en rödbrun wash till huden, en blågrå dito till uniformen och lite vita pluppar som ska vara text på LAPD SWAT-loggan på axlarna (den finns inte med på Volstads boxart men jag är rätt säker att uniformerna hade dem redan på 80-talet). Målarmässigt kommer det gå fort att göra men två washar kräver en eller två torkdagar mellan målningen.
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Ännu fler figurer - Dragon LAPD SWAT Team (6502)

Inlägg av Knajd »

Bild

Styrkan är färdigmålad och behöver bara en bottenplatta. Som sagt ett väldigt marinblått gäng och bortsett från allt som händer i livet har jag dessutom inte varit jättemotiverad. Bland annat har jag målat goblins som hänger i bakgrunden.

Proportionerna på figurerna är inte jättebra, bland annat ser figurerna som står och hukar med sina MP5 redo ut att ha aparmar. En kompromiss för att göra meckandet med att få dem att hålla i sina vapen enklare antar jag. Moderna figurer hade antagligen haft händer och vapen gjutna i ett stycke. Fördelen är att man kan ändra lite med poserna innan man limmar (eller klippa upp armarna och göra om dem själv). Winsor & Newton mattlack är grejer det. Den är dyr men man behöver bara lägga på en lätt dimma och allt blir supermatt.
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Ännu fler figurer - Dragon LAPD SWAT Team (6502) (färdiga)

Inlägg av Knajd »

Bild
Bild
Bild

Nu har de till sist någonstans att bo. En dammig bakgård i South Central.
Skriv svar