ännu mer lastbil. Ford AA

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

ännu mer lastbil. Ford AA

Inlägg av Björn B »

Bild
Behövde en lastbil med gengas så jag köpte en GAZ AA från Military Wheels.

Bild
Nu visade det sig at gengasaggregatet var av en annan typ än väntat så jag ändrade mig. Istället beslöt jag mig för att bygga något jag tänkt på länge. En Ford AA med lång hjulbas. Jag hade gjort ett försök en gång tidigare men räknade fel så den blev för kort men nu ser det bättre ut jämfört med den franska Forden med kort hjulbas.

Bild
Bild
Flaket kommer från First to Fights Fiat. Det blev över efter ena Scania Vabisbygget

Bild
Bild
Det känns mer som en lastbil med den längre hjulbasen.

Bild
Kanske man skulle skaffa en GAZ till men göra tvärtom. Förkorta den och bygga en EPA-traktor.
Johan i Hok
Inlägg: 439
Blev medlem: 31 jan 2012, 08:25
Namn: Johan Erlandsson

Re: ännu mer lastbil. Ford AA

Inlägg av Johan i Hok »

Sjukt snygg Ford, jag blir lite sugen på att försöka ge mig på en modell av A6 kokbilar!
Åtminstone vill jag minnas att de var AA-Ford, men med den kortare hjulbasen(?).
Det skulle vara ännu roligare om någon tillverkare gjorde den vanliga A-forden ( innan V8-motorn) i 1/72 eller 1/76. Den skulle passa som utgångspunkt för en Rek-bil....
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: ännu mer lastbil. Ford AA

Inlägg av Björn B »

Zebrano har ett par A-Ford i 1/72
Skriv svar