Arma Hobby P-39, Bud Anderson-bygge tillsammans med Mustang

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
commander
Inlägg: 128
Blev medlem: 18 feb 2012, 11:49
Namn: Andreas Agensjö
Ort: Kungsängen

Re: Arma Hobby P-39, Bud Anderson-bygge tillsammans med Mustang

Inlägg av commander »

Mycket snyggt! Däremot ser konstigt nog rutorna på Mustangens nos helt fel ut jämfört med originalet? Väldigt märklig storlek på dem. Känns alldeles för ’utdragna’. Verkar som om det fattas en röd/gul rad? Särskilt undertill verkar designen från Arma totalhaverera… Knepigt
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Arma Hobby P-39, Bud Anderson-bygge tillsammans med Mustang

Inlägg av magnusf »

Gabriel! Bra köp :) ! Jag siktar på att bygga någon till själv (jag vill ha lite revansch på den här som jag inte är riktigt 100 nöjd med) men då lutar det nog mot någon av de som finns i nästa boxning, "Cactus Air Force". Om man nu kan köpa den separat men en Wildcat till gör väl ingen skada...

Andreas! Jag har inte funderat över rutorna, det finns en bild här: https://toflyandfight.com/wp-content/ga ... TRIPES.jpg och då tycker jag nog modellen ser rätt så rimlig ut. Vad tänkte du på? Ska försöka ta en bild i samma vinkel nästa gång jag fotar så kan vi kolla!

Hälsningar

Magnus
commander
Inlägg: 128
Blev medlem: 18 feb 2012, 11:49
Namn: Andreas Agensjö
Ort: Kungsängen

Re: Arma Hobby P-39, Bud Anderson-bygge tillsammans med Mustang

Inlägg av commander »

Rutorna ser inte ut att vara kvadratiska på Armas dekal? I verkligheten är de så kvadratiska som det verkligen går på den krökta ytan i nosen på maskinen. Jämför med det här bygget (inte på något sätt bättre än ditt). Kolla hur rutorna ser ut på den. I synnerhet under avgasrören. Där är det extra tydligt. Nu pratar vi dock helt om min egen uppfattning i ämnet…
https://cs.finescale.com/fsm/modeling_s ... esc&page=2
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Arma Hobby P-39, Bud Anderson-bygge tillsammans med Mustang

Inlägg av magnusf »

Andreas!

Det tog mig nästan tre månader att fatta vad du menade :) !

Bild
Ja, du har alldeles rätt, rutorna är varken kvadratiska eller lika stora.

Däremot verkar de inte varit så himla jämna och snygga i verkligheten heller, kolla här så finns det flera ganska bra bilder på nosen på just den här maskinen: https://toflyandfight.com/the-p-51-must ... -old-crow/ Det är rätt snett och vint :) !

Nu får de här vara klara. Punkt. Jag har tillbringat flera veckor med att blänga surt på de här, jag är inte riktigt nöjd med hur de blev. Jag hoppades på att de skulle blir bättre men var lite allmänt okoncentrerad både under bygge och målning, kanske var det också dumt att bygga två olika modeller där det faktiskt inte finns några som helst synergieffekter. Visst, de hade samma pilot i verkligheten men det har ju faktiskt ingen som helst bäring på modellbygget :) !

Jag kommer skaffa fler P-39:or, sugen på en från Stilla Havet eller kanske en italiensk eller en fransk. Och Mustangen är en fantastisk 8th AF-boxning men ett helt gäng intressanta målningsalternativ!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Här är min Arma Hobby Mustang-familj, det kommer säkert bli fler! De tidigare byggena kan kollas in här!

Hälsningar

Magnus
aln63
Inlägg: 171
Blev medlem: 06 sep 2014, 09:06
Namn: Anders Lindgren
Ort: Tyresö

Re: Arma Hobby P-39, Bud Anderson-bygge tillsammans med Mustang

Inlägg av aln63 »

Snyggt jobbat Magnus. Du lyckas ha både tempo och kvalitet när du bygger. Hur förvarar du dina alster? Du måste ha ett enormt vitrinskåp...
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: Arma Hobby P-39, Bud Anderson-bygge tillsammans med Mustang

Inlägg av MartinN »

Imponerande!!
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Arma Hobby P-39, Bud Anderson-bygge tillsammans med Mustang

Inlägg av magnusf »

Anders! Tack! Vitrinskåpet är ett problem, det är fullt. Jag kan inte bestämma mig hur jag ska göra, jag borde gallra men har inte hjärta att göra det. Samtidigt så blir det bara rörigt och trist när det är överfullt så något behöver göras snart.

Martin! Tack :) !

Hälsningar

Magnus
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Arma Hobby P-39, Bud Anderson-bygge tillsammans med Mustang

Inlägg av Anders.Edblad »

Det ena mästerverket efter det andra du har verkligen fått upp ett imponerande tempo i kombination med en hög kvalite.
Problemet med vitrinskåpet känns igen.

Anders E
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Arma Hobby P-39, Bud Anderson-bygge tillsammans med Mustang

Inlägg av Björn Fransson »

Sent på den här bollen igen... Men jädrar, vilka snyggingar! Bara disciplinen att kunna bygga flera samtidigt (avsiktligt, alltså...) är värd en applåd!
Skriv svar