J 28C-1 Vampire Trainer

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

J 28C-1 Vampire Trainer

Inlägg av Björn B »

Bild
Det gick ju inte som planerat med mina Zlin-byggen på byggträffen så medan limmet härdade på vingarna så plockade jag fram ett par Vampiretrainers.

Bild
Jag hade köpt en ombyggnadssats till en tidig T.55 från High Planes Models

Bild
Förutom instruktionerna fanns det dekaler men tyvärr inga svenska.

Bild
Pitotrör, stolar och stjärtbommar med dom tidiga fenorna som dom tre första J 28C-1 hade.

Bild
Samt det viktigaste. Den tidiga huven med en massa "spröjsar".

Bild
Bommarna ska kapas och ersättas av resindelarna. Jag är inte helt imponerad över passformen hos Airfixmodellen, men den är väl 10 år gammal nu.

Bild
Det är tacksamt med en svart cockpit. Alla detaljer försvinner så ingen ide att lägga ner mycket arbete på den.

Bild
Ritade en ny instrumentbräda till den som mer påminner om den svenska jämfört med Airfix dekalbräda.

Bild
Då det till min stora glädje finns två huvar med i satsen så satsar jag på att bygga en J 28C-1 med dom senare fenorna också.

Bild
Pappersinstrument här också men jag får använda stolar från Pavla då det bara finns stolar till ett plan i HPM-satsen
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: J 28C-1 Vampire Trainer

Inlägg av Björn B »

Bild
Nya (gamla) bommarna på plats.

Bild
Här är dom senare bommarna

Bild
Snart dags att skära ut vac-huvarna. Inget jag ser fram mot.
Skriv svar